понедельник, 20 апреля 2020 г.


21.04.2020


Класи: 5 А, Б
Історія України
Урок № :  28
Тема:  Історичні праці про Україну ХІХ-ХХ століття та їх автори
Мета: розширити знання про українських істориків та їхні головні дослідження
Завдання:
1. Переглянути відеоурок  за цим посиланням:
2. Викиконувати завдання, запропоновані в даному відеоуроці.
Що стосується домашнього завдання з цього відеоуроку, то виконуємо все окрім письмового . (§ 26)
УВАГА!
-         Роботи виконуйте в робочому зошиті і нумеруйте, будь ласка, сторінки своїх робіт . (Всі роботи зберігаємо)

-         Благаю вас, підписуйте свої роботи ,  бо коли ви надсилаєте фото на вайбер, висвітлюється ваш нік або лише ім*я , за яким вас важко ідентифікувати.

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 28.04.2020


21.04.2020

Клас: 7  Б
Всесвітня історія
Урок № 27 
Тема . Урок  узагальнення з теми: «Країни Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст.»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, застосовувати набуті знання.

Доброго дня, шановні діти. Сьогодні ми з вами підсумовуємо набутті знання з  теми «Країни Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст.»
Завдання:
1. Повторити §8, §11 п.3, §17, §20-21,  §22-23, §26.
2.  Письмово виконати тестові завдання.

УВАГА!
-         Роботи виконуйте на окремих  підписаних аркушах або в робочому зошиті (всі свої роботи зберігаєте).

-         Нумеруйте, будь ласка, сторінки своїх робіт.


-         Благаю вас, підписуйте свої роботи ,  бо коли ви надсилаєте фото на вайбер, висвітлюється ваш нік або лише ім*я , за яким вас важко ідентифікувати, а вас у мене майже 300 .

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 27.04.2020

 Тести з теми: «Країни Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст.»

1. Коли відбулися гуситські війни?
а) 1410-1411 рр.
б) 1419-1434 рр.
в) 1475-1478 рр.

2. Про яку верству йдеться у твердженні?
"Ця верства населення кількісно та за впливом на суспільство
була панівною в Новгороді;
представники цієї верстви володіли
великими вотчинами з десятками й навіть сотнями сіл"
а) князі
б) купці
в) бояри
г) дружинн

3. Укажіть назву держави, у якій проводили місіонерську діяльність
 святі Кирило та Мефодій.
а) Польща
б) Чехія
в) Київська Русь
г) Велика Моравія

4. Укажіть ім’я князя, з яким пов’язана перемога
 русичів над монголоми у битві на Куликовому полі.
а) Олександр Невський
б) Іван Калита
в) Дмитро Донський
г) Юрій Долгорукий

5. У Грюнвальдській битві польсько-литовське військо
 завдало поразки:
а) німецькому імператору
б) монгольській орді
в) Тевтонському ордену
г) гуситам

6. Першим королем Угорського королівства
 в 1000 р. став:
а) Арпад
б) Іштван І Святий
в) Андраш І
г) Матіаш І Корвін

7. Який хан організував спустошливі походи
 на Русь у 1237—1241 рр.
   а) Чингісхан
б) Батий
в) Мамай
г) Тимур

8. Укажіть місце битви, у якій 1389 р. сербське військо
 було розгромлене турецькою армією:
а) Косове поле
б) Адріанополь
в) Мохач
г) Белград

9. Яка з подій відбулася в 1453 р.?
а) взяття турецькими військами Константинополя
б) утворення Делійського султанату
в) захоплення Чингісханом Пекіна
г) розгром Тимуром турецьких військ

10. «Льодовим побоїщем» називають:
а) битву на Чудському озері
б) Невську битву
в) Куликовську битву
г) Грюнвальдську битву

11. Які твердження стосуються султана
 Османської імперії Мехмеда ІІ? (2 варіанти)
а) перший правитель османів, який прийняв титул султана
б) зазнав поразок від середньо азійського
 полководця Тимура (Тамерлана)
в) перейменував Константинополь у Стамбул
 і переніс туди столицю Османської імперії
г) найвизначніший полководець свого часу,
прийняв прізвисько Фатіг - "Завойовник"

12. Укажіть роки правління Івана ІІІ у
 Великому князівстві Московському:
а) 1359-1362
б) 1462-1505
в) 1505-1533

13. Чим уславився Олександр Невський?
а) переміг німецьких хрестоносців у битві на Чудському озері,
яка отримала назву "Льодове побоїще"
б) переміг Тевтонський орден у Грюнвальдській битві
в) розгромив монголів на Куликовому полі

14.  Церковний суд для боротьби з єретиками:
а) Анафема
б) Інквізиція
в) Індульгенція
г) Симонія

15.  Як неофіційно називали католицький
чернечий орден Святого Домініка?
а) пси Господні   б) воїнство Христове   
в) агнці Божі    г) слухняні леви

16. Особа, що заперечувала основні віровчення
католицької церкви:
а) Чернець   б) Хрестоносець   в) Паломник   г) Єретик

17. Коли відбувся церковний розкол церкви на католицьку
та православну?
а) 1190 р.   б)  1054 р.   в) 1189 р.    г) 1053 р.

18. Виберіть назви жебручих орденів Середньовіччя:
а) Альбігойці
б)Цистеріанці
в)Домініканці
г)Тамплієри
д) Францисканці
є) Кармеліти

19. Організіція ченців або рицарів зі своїми 
цілями й правилами поведінки:

а) Інквізиція
б) Орден
в) Аутодафе
г) Схоластика

20. "Велика схизма – це:
а)Розкол церкви на західну та східну
б)Розкол католицької церкви
в)Хрестові походи
г) Боротьба з єретиками

21. Найпоширеніше покарання для єретиків:

а) Сплата штрафів
б) Спалення на вогнищі
в) Відлучення від церкви
г) Катування

22. Проповідування християн у віддалених куточках Землі:

а) Місіонерство
б) Анафема
в) Схизма
г) Інквізиція


1. Ко
21.04.2020

Клас: 9 А
Істоія України

 Урок № 34

Тема. Урок  узагальнення з теми: «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст.»

Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання  з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, застосовувати набуті знання.

Доброго дня, шановні діти.

Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщинив другій половині XIX ст.»

Завдання:
2. Письмово  виконуєте завдання.
Завдання представлені у 2 варіантах, виконуєте свій варіант.


УВАГА!
-         Контрольну роботу  виконуйте на окремих  підписаних аркушах або в робочому зошиті (всі свої роботи зберігаєте).

-         Нумеруйте, будь ласка, сторінки своїх робіт.

-         Вказуйте варіант.

-         Благаю вас, підписуйте свої роботи ,  бо коли ви надсилаєте фото на вайбер, висвітлюється ваш нік або лише ім*я , за яким вас важко ідентифікувати, а вас у мене майже 300 .

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 24.04.2020


Узагальнення з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»
1 варіант
І рівень
Виберіть правильну відповідь
1. «Українським П’ємонтом»  називали на початку ХХ ст.
А)Східну Галичину;   Б)Північну Буковину;   В)Лодомерію;   Г)Закарпаття.
2.Укажіть назву об’єднань, які створювались  у західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. з метою надання допомоги селянству.
А)громади;   Б)земства;   В)общини;   Г)кооперативи.
3.Укажіть прізвище очільника Наукового товариства ім. Т.Шевченка в 1897-1913 рр.
А)О.Кониський;   Б)М.Шашкевич;   В)В. Федорович;   Г)М.Грушевський.
ІІ рівень
4.Дайте визначення поняттю.
Народовці – це…
5.Розшифруйте абревіатуру.
РУРП –
6.Хто зображений на портреті?

ІІІ рівень
7.Складіть коротку зв’язну розповідь про товариство  «Просвіта», користуючись поданим планом.
·        В якому регіоні України діяло?
·        Коли створене?

·        Яка течія суспільно-політичного руху  його створила?
·       Мета діяльності.
8.Упізнайте особу за описом.
Український політичний та громадський діяч, член РУРП, автор праці «Україна irredenta».

ІV рівень
9. Проаналізуйте, що саме дає підстави говорити про перенесення у другій половині ХІХ ст. центру українського національно-визвольного руху з Наддніпрянської України до Галичини? Які наслідки це мало для українського суспільно-політичного руху?




Узагальнення з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»
2 варіант
І рівень
Виберіть правильну відповідь
1. Укажіть, як називалася перша українська політична партія.
А)Головна Руська Рада;    Б)Русько-Українська радикальна партія;   В)Українська національна демократична партія;  Г)Українська соціал-демократична партія.
2.Укажіть, яка з названих галузей промисловості найкраще розвивалася  в західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст.
А)цукрова;   Б)текстильна;   В)паперова;    Г)нафтова.
3.Коли було засноване товариство «Просвіта» у Львові:
А)1865 р.;   Б)1866 р.;   В)1867 р.;   Г)1868 р.
ІІ рівень
4.Дайте визначення поняттю.
Москвофіли – це…
5.Розшифруйте абревіатуру.
УНДП –
6.Хто зображений на портреті?

ІІІ рівень
7.Складіть коротку зв’язну розповідь про товариство  ім. Т.Шевченка, користуючись поданим планом.
·       В якому регіоні України діяло?
·       Коли створене?
·       Яка течія суспільно-політичного руху  його створила?
·       Мета діяльності.
8.Упізнайте особу за описом.
Видатний український письменник, громадський і політичний діяч, один із засновників РУРП, автор творів «Борислав сміється», «Захар Беркут»
ІV рівень
9. Проаналізуйте, що саме дає підстави говорити про перенесення у другій половині ХІХ ст. центру українського національно-визвольного руху з Наддніпрянської України до Галичини?Які наслідки це мало для українського суспільно-політичного руху?



21.04.-22.04.2020

Клас: 10 А

Громадянська освіта

Уроки № 51, 52

Тема уроків:  Як функціонує медіаринок (медіаринок та медіавласність).
Як медіа маніпулюють аудиторіями.

Мета: дослідити різні моделі функціонування медіа в суспільстві; ознайомитиз формами та метою недійних маніпуляцій.
Завдання:
1. Опрацювати лекційний матеріал , матеріал в підручнику Тема 5. 5. та 5.6.
2. Переглянте віде за цими посиланнями:

 

1) Як маніпулюють людьми через телебачення?

2) Як розпізнати маніпуляції в медіа. Покрокова інструкція
3. Письмово :

Тести
1. Маніпуляція - це...
а) використання та апелювання до негативних емоцій аудиторії в медіа тексті.
б) оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію.
в) це такий спосіб застосування влади, за якого здійснюється вплив на поведінку людей без пояснення того, чого від них очікують. г) те, чого не існує насправді, обман, фальсифікація. Навмисно зманіпульована новина.

2. Фейк - це ...
 а) новини з прихованою рекламою
б) вигадана інформація
в) неповноцінне повідомлення г) феєрична сенсація

3. Новина - це...
а) оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію.
 б) закликальна пропаганда уряду.
 в) підкуп журналістів, проплачені матеріали або навмисне прихована реклама .
г) інформація , що містить цікаву для меншин відомість

 4. Виберіть приклади маніпуляцій в мас-медіа:
 а) пряме висловнення наказів.
 б) висмикування з контексту.
 в) надання неповної інформації .
г) брехливі ствердження про стан економіки.
 д) маніпуляція з цифрами .

5. Які мають бути новини?
а) Стрімкі в вимові.
 б) Стислі і позитивні.
 в) Чіткі та без коментарів .
г) Інформаційні та емоційні .

6. Які головні питання новин?
а) Хто?
б) Кому?
в) Навіщо?
г) Коли?
д) Як до цього ставитись?
е) Де?
є) Яке відношення має до аудиторії?
 ж) Що сталось?

7. Чого не має бути в новинах?
а) Суджень
б) Фактів
в) Актуальності

8. Які питання допоможуть захиститись від маніпуляцій?
 а) Наскільки впевненим був кореспондент?
б) Наскільки достовірним є джерело?
 в) Наскільки багато переглядів?
г) Чи є факти в інформації?

9. Що використовують мас-медіа для відволікання аудиторії від важливих новин?
а) Пропаганду
б) Джинсу
в) Цензуру
г) Фейки

10. Пропаганда - це...
а) це будь-які вислови, контекст чи візуальне зображення, що призводить до створення або ж поглиблення вже існуючої ворожнечі.
 б) форма комунікації, спрямована на поширення відомостей для впливу на суспільну думку. в) оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію.
г) сфальсифіціровані відомості про певну групу осіб ,що має погану репутацію.

11. Яка задача пропаганди?
а) Сфальсифікувати
 б) Передавати
в) Навязувати

12. Яку інформацію несе пропаганда?
а) Правдиву і точну
б) Часткову і приховану
в) Неточну і чітку
г) Вигадану і неактуальну

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото)(0955215409) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 28.04.2020


Лекційний матеріал
1. Як функціонує медіаринок (медіаринок і медіавласність).
 Засоби масової інформації називають ринком, без існування якого ми вже не уявляємо свого життя. За розрахунками спеціалістів, щорічні продажі медіа індустрії становлять біля $2 трильйонів. Продукт цього ринку не традиційний, тому що по суті цей ринок тримається на двох базових платформах, пропонуючи нам сферу товарів і послуг. 
По своїй суті, ЗМІ продають не місце на своїх шпальтах чи не ефірний простір, а доступ до своєї аудиторії. І в залежності від характеристики засобу масової інформації, аудиторії, яка в той чи інший час слідкує за перебігом подій, клієнт, у даному випадку рекламодавець має безпосередній доступ до своєї  Цільової Аудиторії. Тобто до нас із вами.

Реклама ― це форма комунікації, спрямована на переконання аудиторії придбати певні продукти, ідеї чи послуги.
Реклама орієнтована на те, щоб привернути увагу потенційного покупця і сформувати в нього бажання купити чи скористатися товаром або послугою.
Окрім комерційної реклами, є соціальна реклама, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання матеріального прибутку.
У період виборів ми маємо справу з політичною рекламою, яка використовується для заохочення електорату голосувати за представників тієї чи іншої політичної сили. Її основною метою є створення привабливого образу політика чи певної політичної партії.

Замовні матеріали стали звичайною практикою, зокрема і для українських ЗМІ. «Джинсою» (джинса - наголос на останній склад) журналісти називають проплачений матеріал або зумисно приховану рекламу. Отже, це сленгове слово, яке має ходження серед працівників пера насамперед в Україні. Але дещо знати про нього не завадить кожному читачеві і глядачеві. Адже ми стикаємося з цим щодня.
Зрозуміла, кому джинса не потрібна. Її споживачам - нам з вами. Людям, які купують газети, слухають радіо, дізнаються новини з телевізора. А кому вона потрібна? Насамперед замовникам, адже прихована замовна публікація дозволяє сподіватися на ефект, який неможливо досягти чесною рекламою. А також власникам ЗМІ, медійним менеджерам і нечесним на руку журналістам. ЗМІ в такий спосіб можуть уникати податків, бо оплата прихованої реклами відбувається як правило «кешем», тобто готівкою. У бухгалтерії, ясна річ, ці гроші ніяк не фігурують.

Медіа мають різні форми власності: можуть бути приватними (комерційними), державними або комунальними, суспільними.
Будь-яка особа, яка має достатньо технічних, професійних та фінансових ресурсів, може подати заявку для ліцензії на мовлення та запустити приватний телеканал або радіостанцію; зареєструвати друковане видання чи стати видавцем.
Натомість державні ЗМІ фінансуються з державного бюджету, за кошти платників податків. Сьогодні в Україні відбуваються процеси роздержавлення таких ЗМІ.
На комерційні медіа поширюються ті ж правила діяльності, що і для інших комерційних підприємств. Вони діють з метою отримання прибутку.
Медіа продають інформацію і розваги своїм аудиторіям. В Україні чільні приватні медіа, якими найбільше послугуються українці ― це провідні телеканали (наприклад, «1+1», «Інтер», «Україна», «ICTV», «СТБ»).
Приватні (комерційні) медіа мають приватного власника чи підприємство, яке володіє ліцензією на право мовлення на певній частоті (для радіо+ТБ) або зареєстроване періодичне видання. Комерційні медіа діють з метою отримання прибутку: вони продають інформацію та розваги своїм аудиторіям. Переважно фінансування здійснюється за рахунок розміщення реклами або ж реклами та передплати (як у друкованих виданнях).
Державні ЗМІ ― це ЗМІ (преса, радіо, телебачення, інформаційні агентства), засновниками яких є органи державної влади, і діяльність яких здійснюється за фінансової підтримки державного бюджету.

2.Як медіа маніпулюють аудиторіями

Мас-медіа можуть впливати на спосіб життя, мислення, вчинки, переконання, можуть змінювати настрої, бажання та поведінку людей.
Пропоновані мас-медіа цінності стають спільними для мільйонів людей. З метою впливу на масову суспільну свідомість у медіапросторі використовуються маніпуляції, що здійснюють психологічний вплив на суспільство через передачу інформації засобами медіа.

Маніпуляція в медіа — це техніка цілеспрямованого викривлення інформації заради формування певного погляду, ставлення до тієї або іншої проблеми / особи / явища.


 Маніпулювання здійснюється для того, щоб управляти масами, керувати поведінкою людини через вплив на свідомість, інстинкти та ідеологію людини. За допомогою маніпуляцій людині нав’язуються певні ідеологічні кліше, штампи сприйняття дійсності й реакції на події. Під впливом маніпуляцій можна послабити існуючі ставлення й уявлення до подій або змінити їх.

Приклади маніпуляцій у медіа:
надання неповної інформації; навмисне приховування певного аспекту інформації; зміщення акцентів у повідомленні;
маніпуляція символами, використання лозунгів, «мови плакату»;
висмикування з контексту;
маніпулювання емоціями, цінностями, узагальненнями;
маніпуляція з цифрами (соціологією).

Мас-медіа можуть штучно приховати певні події та акцентувати увагу на
окремих її сторонах, замовчуючи інші, що створює можливість маніпулювати
аудиторією. Найпростіший спосіб маніпуляцій — це подання новин у мас-медіа.
Новина — оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію, що стосується певної сфери життя суспільства чи окремих його груп.
Основні характеристики новини: оперативність, актуальність, суспільна значущість або інтерес, об’єктивність, достовірність, специфічність побудови інформаційного повідомлення. Новини повинні бути сформульовані стисло, чітко та без коментарів і відповідати на п’ять основних питань — хто? що? коли? де? як? Маніпуляції в новинах спостерігаються, коли для аудиторії подаються новини, які не відповідають дійсному стану речей, з використанням помилкових даних і повідомлень.

Для того щоб убезпечити себе від маніпуляцій, можна поставити собі такі запитання щодо отриманої інформації:

1. Чи є факти в інформації? Це є факт, оцінка чи точка зору?
2. Чи представлені в інформації різні раціональні пропозиції чи варіанти?
3. Ч и не надто сенсаційною або емоційною є інформація? Ч и можна їй довіряти?
4. Наскільки достовірним є джерело? Ч и зможу я перевірити інформацію з інших джерел?
5. Що саме підтверджує картинка, фото чи відео? Що доводить те, що зображено?
6. На кого розрахована ця інформація? Ч и закладено в ній програму сприйняття, очікування, упередженості?

Пропаганда є формою комунікації, спрямованої вплинути на ставлення населення до певного питання.

Маніпуляція і пропаганда тісно пов’язані.


Ознаки пропаганди у різних медіа:
Ø  відсутність власних роздумів;
Ø  відсутність незалежних суджень;
Ø  відсутність представлення різних поглядів;
Ø  відсутність різнобічного представлення різних фактів та інформації.
Пропаганда з’являється у різних формах та використовує загальні методи впливу на людей, зокрема:
Ø  активізацію сильних емоцій;
Ø  відповідність потребам і цінностям аудиторії;
Ø  спрощення інформації та ідей;
Ø  передача лише тих ідей, які допомагають досягнути запланованої мети;
Ø  напад на супротивників.
Пропаганду можна знайти в новинах та інших журналістських матеріалів, рекламі та зв’язках з громадськістю, а також у сфері освіти, в музиці, телевізійних шоу, фільмах, відеоіграх і соціальних мережах.
        


Нині зброєю масового ураження є неправдива фейкова інформація. Фейкнавмисно зманіпульована новина. Іноді фейки — це абсолютна вигадка, фікція.
Якщо раніше треба було перевіряти об’єктивність факту, то зараз вартоз’ясовувати, чи був він взагалі. Фейки створюються для того, щоб досягати бажаного ефекту, наприклад, формування відношення, реакції до певного явища, події,людини чи групи.

Сьогодні «фейками називають:

1) підроблені фотографії чи відеоролики;
2) фальшиві новини, які не всі здатні відрізнити від правди;
3) сторінки в соціальних мережах, створені від імені інших осіб (як правило, відомих людей).

Як розпізнати «фейкову» новину
1. Читайте більше, ніж заголовок.
2. Перевірте, яке видання опублікувало цю новину.
3. Перевіряй дату і час публікації (оприлюднення).
4. З’ясуйте, хто автор.
5. Дивіться, на які джерела посилаються в новині.
6. Звертайте увагу на сумнівні цитати та фотографії.
7. Бережіться упередженості.
8. Подивіться, чи інші видання пишуть про це.
9. Задумайся перед тим, як поширювати новину чи поділитися з іншими.
Майте на увазі, що люди схильні поширювати неправдиві новини, які викликають сильні емоції страху, огиду, ненависть. Будьте обережніші, якщо новини апелюють до ваших емоцій.



Комментариев нет:

Отправить комментарий