среда, 15 апреля 2020 г.


16.04.2020

Клас: 6 Б
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
Урок № 52
Тема уроку:  Мистецтво Давнього Риму
Мета: сформувати уявлення про римську культуру та досягнення римського мистецтва, розкрити особливості взаємного впливу  римської  культури  та  культур  інших народів.


Існує  думка, що «Рим завоював світ не тільки мечем — він переміг його своєю культурою». Давно  минули часи  Давнього  Риму, мова  римлян, латина,  на  сьогодні  є  «мертвою», нею  не  розмовляють, але  вона  стала  основою  сучасних  західноєвропейських  мов.  Культура  Риму мала  великий  вплив  на  інші  народи: в  Європі  довго  користувалися  юліанським  календарем, планети  Сонячної  системи  названо  іменами  римських  богів,багато   імен    теж  римського  походження (Віктор-«переможець», Валерій-«здоровий», Ганна – «користь, витонченість»). Зразком  для  народів  світу  лишається  римська  література, філософія  і  мистецтво.

Завдання:


1.  Опрацюйте  матеріал   підручника : § 50, п. 2;
2. Передивіться відео  та презентацію за цим посиланням:




3. Письмово:

1)  Дайте визначення понять «релігія» та  «культура».
2) Тести:

1. Що таке "акведук"?
 а) водогін б) римська лазня в) водяний млин
2. Який будівельний матеріал винайшли римпяни?
а) цемент
б) гіпс
в) бетон
3. Найбільша архітектурна пам*ятка за часів Флавіїв?
а) акведуки
б) бруковані дороги
в) Арка Тіта
4. Яку архітектурну пам*ятку вважають найдосконалішою із збережених?
а) Пантеон
б) Арка Тіта
в) амфітеатр Флавіїв
5. Чим римські архітектурні споруди були схожі до грецьких?
а) методом будівництва
б) матеріалом будівництва
в) використанням арок і колон
6. Чи правильне твердження, що римляни створювали неперевершені скульптури?
а) так, в Римі було багато талановитих скульпторів
б) ні, римляни дуже часто копіювали грецькі роботи.
7. Які терміни стосуються культури Давнього Риму (2 правильні відповіді)?
а) терми; б) іонійський ордер; в) тріумфальна арка; г) пагода
8. Чи принесла великий вплив грецька культура на римську?
 а) так б) ні
9. В якому місті знаходиться найбільший римський акведук?
а) Сеговія  б) Севілья   в)Рим
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 23.04.2020




16.04.2020

Класи: 8 А, Б
Всесвітня історія.
Урок № 31
Тема уроку: Міжнародні відносини XVIII століття

Завдання:
1. Ознайомтеся з відео уроком з цими посиланнями:

2.Опрацюйте теоретичний матеріал  за підручником § 24;

3. Письмово:
Виконати завдання запропоноване у відео уроці (заповнити таблицю «Поділ Речі Посполитої», вказавши дати 1,2,3 поділів,  та території Речі Посполитої, які відійшли державам вказаних у таблиці)

16.04.2020


Клас: 9 А
Історія України
Урок № :  33
Тема: Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій
Мета: ознайомити  із зародженням радикального руху у Галичині; показати нові риси, що внесла в суспільно-політичний рух діяльність І.Франка, М.Павлика, О.Терлецького; охарактеризувати діяльність першої політичної партії в Україні (РУРП).
Завдання:
1. Переглянути відео за  цими посиланням:

2. Опрацювати додатковий матеріал та матеріал підручника § 22
3. Письмово: 
1) Тести
1. Вкажіть правильний варіант заповнення пропусків у тексті
У середині 70-х рр. ХІХ ст в українському національно-визвольному русі з'являється ____ течія, представники якої не погоджувалися з обмеженням діяльностіукраїнських патріотів рамками ____ роботи, вони прагнули надати їй ____ характеру.

А) Радикальна, мирної, збройного;
Б) Консервативна, ідеологічно-просвітницького, політичного;
В) Радикальна, культурно-освітньої, політичного; 
Г) Консервативна, культурно-освітньої, збройного.
2. Хто очолював радикальний (соціалістичний) рух в Галичині від 70-х рр. ХІХ ст.

А) І. Франко, М. Павлик;
Б) М. Драноманов, М. Грушевський;
В) Ю. Бачинський, В. Барвінський;
Г) Ю. Романчук, К. Левицький;

3. У якому регіоні України сформувались перші політичні партії.

 А) Східна Галичина;
 Б) Північна Буковина;
 В) Закарпаття;
 Г) Наддніпрянщина.

4. Що вплинуло на процес утворення політичних партій на Західній Україні наприкінці ХІХ ст..
 А) Політизація українського руху в Наддніпрянщині;
 Б) Європейські політичні ідеї та доктрини;
 В) Масова еміграція українців;
 Г) Діяльність греко-католицької церкви.

5. Першою політичною партією в західноукраїнських землях (і всій Україні) була

А) Українська соціал-демократична партія;
Б) Українська національно-демократична партія;
 В) Русько-українська радикальна партія;
 Г) Революційна українська партія.

6. В якому рядку вказано засновників та лідерів РУРП

А) М. Грушевський, І. Франко, Ю. Романчук;
Б) І. Франко, М. Павлик, С. Данилович;
 В) М. Ганкевич, С. Вітик, В. Охримович;
 Г) Ю. Романчук, О. Огоновський, В. Нагірний.

7. Вкажіть прізвище автора брошури "Україна irredenta", в якій вперше проголошена ідея незалежності України

А) І. Франко;
 Б) М. Павлик;
В)  Ю. Бачинський;
 Г) О. Колесса.

8. Позначне партії, які утворились наприкінці ХІХ ст на західноукраїнських землях (3 правильних відповіді)

  А) РУП;
  Б) УСДРП;
  В) РУРП;
  Г) УНДП;
  Д) УПСР;
  Е) УСДП.

9. Яка українська партія першою в своїй програмі визначила метою боротьби незалежність України
  А) РУП;
  Б) УСДРП;
  В) РУРП;
  Г) УНДП;
  Д) УПСР;
  Е) УСДП.

10. Якого громадського діяча називали "Тарас Шевченко західноукраїнських земель"?
А) І. Франко;
Б) В. Антонович;
В) Ю. Бачинський;
Г) А. Волошин

2) Закінчити таблицю

«Політичні партії Західної України кінця ХІХ ст.»
Назва партії
Рік заснування
Лідери
Програмна мета
РУРП
1890
І.Франко, М.Павлик, С.Данилович, Є.Левицький
• встановлення колективної організації праці й колективної власності на засоби виробництва еволюційним шляхом;
• демократичні права і свободи;
•запровадження в Австро-Угорщині «правдивого автономізму», що забезпечував би якнайкращий культурний і національний розвиток краю і народностей, які тут проживали;
•досягнення матеріального добробуту трудящих (доповнює вчитель);
• усунення всякої експлуатації (доповнює вчитель);
• проведення реформ, спрямованих на економічне піднесення краю (доповнює вчитель).
УСДП
?
?
?
УНДП
?
?
?


Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 21.04.2020


Лекційний матеріал
1.       Радикальний рух у Галичині.
Починаючи з 70-х років ХІХ століття у визвольну боротьбу включилося нове покоління українських патріотів, яке прагнуло надати цій боротьбі більш рішучого характеру.
Молода інтелігенція Галичини стала критично оцінювати діяльність як москвофілів, так і народовців.
Таким чином, в українському русі виникає ще одна, так звана радикальна течія на чолі з Іваном Франком, Михайлом Павликом, Остапом Терлецьким.
Радикали прихильники рішучих методів у розв’язанні певних завдань, насамперед політичних.
І.Франко з М.Павликом видав журнал «Громадський друг», який через переслідування властей змінив назву на «Дзвін», а потім на «Молот». Вони стояли на теоретичних засадах соціалізму, виступаючи на захист соціальних інтересів селян та національних інтересів українців Галичини.
Соціалізм – вчення, в якому як ідеал висувається здійснення принципів соціальної справедливості, свободи і рівності; суспільний лад, що ці принципи втілює.

Молоді радикали:
*робили наголос насамперед на соціальних проблемах, не відкидаючи національні інтереси українців;
* намагалися надати рухові модерного європейського характеру;
* хотіли залучити до політичної діяльності народні маси.
Методами діяльності радикалів були:
·        видавнича діяльність (часописи «Громадський друг», «Дзвін», «Молот», «Світ»);
·        пропагандистська робота серед робітників та селян, наприклад, через перетворення багатьох читалень «Просвіт» на свої осередки.
У 1877-1878 рр. над українськими радикалами відбувся судовий процес. Франка та його товаришів із редакції журналу «Друг» заарештували за підозрою в організації таємного соціалістичного гуртка. Доказів не знайшли, тому Іван Франко відбув незначний термін ув’язнення (112 днів просидів він в казематі).
Наприкінці ХІХ століття завершується оформлення радикалів у політичну партію. 4 жовтня 1890 року  у Львові під впливом Михайла Драгоманова з ініціативи Івана Франка, Михайла Павлика, навколо яких об’єдналася група студентської молоді, було засновано першу політичну партію – Русько-українську радикальну партію (РУРП).
Партія мала свою програму, в якій були завдання мінімум і максимум.
У своїй діяльності РУРП прагнула поєднувати відстоювання соціальних інтересів українських селян Галичини із захистом національних прав українського народу.
Політична партія – (частина, група, відділ) – добровільне об’єднання людей тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає і захищає її інтереси.
З програми Русько-української радикальної партії.
«Ми, русько-українські радикали, виступаємо отсе як нова партія під назвою Русько-українська радикальна партія з ось якою програмою:
А. Програма максимальна
1. У справах суспільно-економічних змагаємо до переміни способу продукції згідно зі здобутками наукового соціалізму, т. ч. хочемо колективного устрою праці і колективної власності средств продукційних.

2. У справах політичних хочемо повної волі особи, слова, сходин і товариств, печаті і сумління, забезпечення кожній одиниці, без ріжниці пола, якнайповнішого впливу на рішення всіх питань політичного життя; автономії громад, повітів, крайів, у справах,котрі тілько йіх дотикають; уділення каждому народови можности як найповнішого розвою культурного.

3. У справах культурних стоїмо на грунті позитивної науки, за раціоналізмом в справах віри і реалізмом в штуці, і домагаємося, щоби всі здобутки культури і науки сталися власністю всего народа».

2. «Україна ірредента» Ю.Бачинського.
Питання автономії як програмної мети Русько-української радикальної партії викликало у партії гостру дискусію. На позиції незгоди з цим положенням були так звані «молодші» радикали Юліан Бачинський, В’ячеслав Будзиновський, Олександр Коллеса… Кінцевою метою політичної діяльності  партії вони вважали державну самостійність України, а автономію     у складі перебудованої на федеративних засадах Австро-Угорщини лише першим етапом на шляху до цієї мети.
У 1895 році було прийнято важливе доповнення до програми партії:
«Здійснення соціалістичних ідеалів можливе лише за повної політичної самостійності українського народу»
Самостійність – стратегічна мета партії. Через рік Юліан Бачинський опублікував брошуру «Україна  ірредента» («Україна уярмлена»), у якій доводив історичну необхідність здобуття Україною повної політичної незалежності.
На підтримку ідеї самостійності виступив Іван Франко – один з найвидатніших і найавторитетніших громадсько-політичних діячів, загальновизнаний класик української літератури.

Поступово ця ідея стала пануючою ідеєю загальноукраїнського національно-визвольного руху.

3.       Іван Франко, його роль у розвитку суспільно-політичної думки.
Класик української літератури, вчений, видавець, громадський та політичний діяч. Вважав своїм ідеалом національну самостійність і в культурному, і в політичному житті.
—Автор близько 4 тис. літературних, публіцистичних та наукових творів.
—Був редактором і членом редакції численних журналів і газет («Друг», «Правда», «Громадський голос», «Літературно-науковий вісник»; «Діло», «Хлібороб та ін.»).
—Протягом 1878—1881 рр. входив до складу редакції першої в Га­личині соціалістичної газети «Ргаса» та організованого навколо неї польсько-українсько-єврейського соціалістичного комітету.

Євген Маланюк сказав: «Свідомо чи несвідомо, з власного пересвідчення чи ж чужого голосу, але кожен, почувши ім'я Франка, здіймає шапку незалежно від свого місця народження. Тут діє інстинкт величі».
Франка також називають «Тарасом Шевченком західноукраїнських земель».

4. Утворення УСДП та УНДП.
                                У1899 р. частина радикально налаштованих членів РУРП вийшла з партії та створила окрему Українську соціал-демократичну партію. Того ж таки року було створено Українську національно-демократичну партію. Перша прагнула досягти соціалізму через реформи та легальні парламентські методи боротьби. Друга відмовилася від соціалістичної ідеології на користь національної ідеї.

Висновок

Радикальна течія в українському національно-визвольному русі з'являється в 70-х рр. XIX ст. Радикали прагнули надати українському рухові політичного характеру.
У 90-ті рр. XIX ст. національно-визвольний рух у Галичині піднявся на якісно новий рівень. Прискорився процес формування політичних партій. У 1890 р. була утворена Русько-українська радикальна партія (РУРП).
Ю. Бачинський у своїй брошурі «Поневолена Україна» першим серед громадських діячів висунув і обґрунтував ідею здобуття Україною повної політичної незалежності.
Історик В. Сарбей зазначав: «На межі XIX—XX ст. національний рух на всій території України виразно політизувався. Керівництво почали брати на себе новоутворені політичні партії, програми яких передбачали докорінні реформи або революційні перетворення соціально-економічного і політичного ладу, повну ліквідацію національного поневолення України чужоземними імперіями, запровадження цивілізованих основ суспільно-політичного життя українського народу на демократичних засадах автономії або федерації, конфедерації чи навіть повної державної самостійності».



16.04.2020


Клас: 9 А
Правознавство

Урок № : 23 (9 А)
Тема: Злочини. Кримінальний проступок.
Мета: ознайомитися  з поняттям злочин,  проступок,  їх складом,  ознаками  та видами
 Завдання:
1. Опрацювати лекційний матеріал та матеріал підручника §21, п. 2
2. Письмово:
Порівняйте поняття, визначивши в них спільне та відмінне.
Поняття
Спільне
Відмінне
Адміністративне правопорушення



Злочин



Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 23.04.2020


Лекційний матеріал

1.    Поняття злочину, його ознаки та класифікація.
2.    Поняття проступку, його класифікація.
3.    Різниця між злочином і проступком


Найбільш небезпечні правопорушення, що посягають на найважливіші суспільні блага і цінності, є злочинами. Латинське слово «crimen», що у перекладі й означає «злочин», дало назву відповідній галузі – кримінальному праву. Основним його джерелом є Кримінальний кодекс України, положення якого визначають, які діяння є злочинами та які покарання можуть бути.
Згідно з чинного КК, кримінальні правопорушення бувають двох видів: злочини та проступки. Злочин - суспільно небезпечне протиправне винне каране діяння, за яке передбачена кримінальна відповідальність.
Злочин – суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), передбачене Кримінальним кодексом України.
Якщо суд визнає когось винуватим - заходи державного примусу у формі покарання. Однак кримінальний закон ґрунтується на твердженні, що людина є невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню доти, доки її вину не встановить і не доведе суд.
Ознаки злочину – елементи, які визначають, що протиправне діяння є злочинним



Склад злочину – це сукупність установлених законом об’єктивних і суб’єктивних ознак, притаманних даному, конкретному злочину.



Згідно ст. 11 КК, поняття злочину включає такі основні ознаки: протиправність, суспільна небезпечність діяння, винність, діяння, вчинення діяння суб'єктом злочину.

Розрізняють різні види злочинів.
  умисними й вчиненими з необережності,
  невеликої, середньої тяжкості, тяжкі та особливо тяжкі, Ст. 12 КК України
  закінченими і незакінченими.




2. Проступок – протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено юридичну  відповідальність.

3. Відмінність злочинувід проступку:
ü ступіньсуспільноїнебезпеки(найсерйознішедіяння);
ü покарання;
ü склад;
ü термінипритягнення до відповідальності;
ü особа, яка притягається до відповідальності.
Спільне між злочином і проступком:
ü небезпечність діяння;
ü провина;
       юридична відповідальність



16.04.2020

Клас: 10 А
Історія України
Урок № 36
Тема . Узагальення з теми: «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, застосовувати набуті знання.
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 22.04.2020


Завдання:
1. Письмово: 


Узагальнююча робота №4
з теми: «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні»

І варіант
І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Як називався процес докорінної перебудови аграрного сектора,  ініційований більшовицьким керівництвом наприкінці 1920-х рр.?
а) модернізація;
б) колективізація;
в) кооперація;
г) індустріалізація.
2. Затвердження нової Конституції УРСР на надзвичайному XIV Всеукраїнському з’їзді рад відбулося у(в):
а) січні 1934 р.;
б) серпні 1935 р.;
в) січні 1937 р.;
г) квітні 1938 р.
3.З якою метою була здійснення партійна чистка?
а) послабити ролі партії в державному житті;
б) зміцнити роль партії;
в) зміцнити позиції Й. Сталіна;
г) поширити критичні настрої у ВКП(б).
4.Затвердження Декларації та Договору про створення СРСР відбулося:
а) 10 березня 1921 р.;
б) 14 грудня 1925 р.;
в) 9 січня 1924 р.;
г) 30 грудня 1922 р.
5.Термін «автокефалія» означає:
а) необмежену самодержавну владу;
б) самоврядування певної частини держави;
в) антидемократичну  систему  влади,  що  поєднується  з  особистою диктатурою;
г) повне самоврядування церкви, її незалежність.
6.У 20-ті роки в УСРР однією з основних ознак культурного життя стало створення:
а) «нової прогресивної інтеліґенції»;
б) «нової пролетарської церкви»;
в) «нової пролетарської інтеліґенції»;
г) «нової українізованої інтеліґенції».
ІІ рівень(1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Розстріляне відродження».
8. Назвіть причини голодомору 1932-1933 рр.
9.Розташуйте події в хронологічній послідовності:
а) ліквідація Української автокефальної православної церкви;
б) самогубство М. Хвильового;
в) «шахтинська справа»;
г) прийнятий  закон про  охорону  соціалістичної  власності,  який  сучасники назвали «законом про п’ять колосків».
ІІІ рівень(1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть відповідність між датами та подіями.
а)1923 р.;
1.згортання політики НЕПу;
б)1924 р.;
2.«Великий терор»;
в)1925 р.;
3.прийняття Конституції СРСР;
г)1928 р.
4.проголошення курсу на індустріалізацію;
5.проголошення політики українізації.
11. «…Соціально-господарське явище, що виявляється у позбавленні мінімуму необхідних продуктів харчування і призводить до зміни демографічної та соціальної структури населення регіонів, а інколи й країн».

1)Напишіть назву терміну.
2) Назвіть хронологічні межі, коли це відбувалося.
3) З якими територіями України це було пов’язано?
IVрівень(1 завдання = 3 бали)
12.Чим можна пояснити, що радянська репресивна система знищила або вилучила із громадського життя представників української інтелігенції незалежно від партійної приналежності, навіть тих, хто сформувався за радянських умов?Свою думку обґрунтуйте.

Узагальнююча робота №4
з теми: «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні»
ІІ варіант
І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Посаду наркома освіти УСРР в період українізації обіймав:
а) Л. Каганович;
б) М. Скрипник;
в) С. Косіор;
г) Е. Квірінг.
2. Наслідком голоду 1921–1923 рр. на Україні стало(-а):
а) придушення пролетарського повстанського руху;
б) придушення селянського повстанського руху;
в) активізація селянського повстанського руху;
г) послаблення влади більшовиків.
3.До заходів НЕПу відноситься:
а) централізація системи управління;
б) продовольча розкладка;
в) заборона кооперативної та приватної торгівлі;
г) продовольчий податок.
4.З якою метою здійснювалася суцільна колективізація?
а) для забезпечення населення країни дешевими продуктами;
б) як «допомога держави колгоспному будівництву»;
в) полегшити вилучення селянської продукції державою;
г) піднести матеріально-технічну базу сільського господарства.
5.У якому місті УСРР у листопаді 1932 р. стала до ладу гідроелектростанція?
а) Дніпропетровськ;
б) Запоріжжя;
в) Київ;
г) Харків.
6.Гоніння та репресії проти діячів культури 30-х рр. отримали назву:
а) «справа №30»;
б) «великий терор митців»;
в) «знищення талантів»;
г) «розстріляне відродження».
ІІ рівень(1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Індустріалізація».
8. Назвіть причини голоду 1921-1923 рр.
9.Розташуйте в логічній послідовності етапи колективізації:
а) хвиля селянських виступів та повстань;
б) рішення політбюро ЦК ВКП(б) про примусове вилучення в селянства зернових надлишків та необхідність форсованої колективізації;
в) директивний лист ЦК ВКП(б) «Про колективізацію»;
г) створення першої машинно-тракторної станції (МТС) в Україні.
ІІІ рівень(1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Співвіднесіть дати з подіями.
а) травень  1929 р.;
1.постанова ВУЦВК про перенесення столиці з Харкова в Київ;
б)липень 1930 р.;
2.ХІ Всеукраїнський з’їзд рад і затвердження плану першої п’ятирічки;
в)січень 1934  р.;
3. постанова РНК УРСР і ЦК КП(б)У про обов’язкове вивчення російської мови в школах України з неросійською мовою викладання;
г)квітень 1938 р.
4. постанова ЦК ВКП(б) про загальне обов’язкове навчання;

5.«Шахтинська справа».
11. «Натхненник провідного літературного об’єднання України — Вільної академії  пролетарської  літератури  (ВАПЛІТЕ),  член  більшовицької партії, учасник громадянської війни, один із засновників новітньої української літератури.Письменника  цікавили  питання  відродження  й  розвитку  української культури, можливості її виживання за умов соціалістичного будівництва, в яке він у той час ще щиро вірив, а не відрив України від Радянської Росії. Але червневий пленум ЦК КП(б)У 1926 р. оцінив погляди письменника як заклик до сепаратизму. 1933 р. на знак протесту вчинив самогубство після голодомору та масових арештів діячів культури».

1) Вкажіть прізвище історичного діяча.
2) З яким періодом в історії України пов’язана його діяльність?
3) Учасником яких подій він був?
IVрівень(1 завдання = 3 бали)
12.Чи вважаєте ви, що НЕП — це вимушений відхід від «воєнного комунізму»? Свою відповідь аргументуйте.



Комментариев нет:

Отправить комментарий