вторник, 7 апреля 2020 г.


08.04.2020

 Класи: 8 А, Б

Історія України

Урок № 32 (8 А)/34 (8Б)

Тема. Узагальнення з теми: « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на початку XVIII століть»

Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання  з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, застосовувати набуті знання.

Доброго дня, шановні діти.

Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на початку XVIII століть»

Завдання:
1. Ви ознайомлюєтесь з аудио матеріалом та теоретичним матеріалом за цими посиланнями:

2. Виконуєте завдання.

(Роботи оформлюєте  на окремих  підписаних аркушах.
Відправляйте на Вайбер фото  або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com ) до 10.04.2020


«Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ століть.»
І рівень (0,5 бала)
1. Які дві держави підписали «Вічний мир»?
а) Україна та Польща                     б) Росія та Польща  
в) Україна та Росія                         г) Росія та Туреччина
2. В яких роках відбувалась Північна війна?
а) 1667-1700 рр.                       б) 1700-1721 рр.
в) 1721-1722 рр.                       г)  1722-1756 рр.
3.  В якому році відбулась Полтавська битва?
а) 1701 році                     б) 1702 році    
в) 1708 році                      г) 1709 році
4. Хто очолював шведське військо під Полтавою?
а) Петро І                         б)Карл ХІІ    
в) Іван Мазепа                 г) Іван Сірко
5. Кого обрали наступним гетьманом після І.Мазепи?
а) Петра Дорошенко      б) Івана Брюховецького
в) Пилипа Орлика           г) Павла Полуботка
6. Укажіть ім’я першого гетьмана Правобережжя (1663-1665 рр.)
після поділу України між Польщею та Московською державою.
а) П. Тетеря                     б) М. Ханенко
в) П. Дорошенко             г) Я. Сомко
7. В якому році відбулась Конотопська битва?
а) 1652 році         б) 1659 році
в) 1600 році         г) 1601 році
8. Укажіть ім’я гетьмана у вигнанні, автора Пактів та
конституцій прав і вольностей Війська Запорозького?
а) П. Орлик                 б) І. Самойлович
в) П. Дорошенко        г) Я. Сомко
ІІ рівень (1 бал)
9.Дайте визначення поняття:
Слобожанщина   — це

10. Про яку історичну особу йдеться в описі?
«Його коштом було збудовано новий мурований Богоявленський собор Братського монастиря, величний Військово-Микільський собор з мурованою дзвіницею і трапезною палатою в Пустинно-Микільському монастирі, церкву Всіх святих у Києво-Печерській лаврі. Було відбудовано лаврські Успенський собор і Троїцьку надбрамну церкву; Софійський та Михайлівський Золотоверхий собори з дзвіницями.»?

ІІІ рівень (1,5 бала)
11. Установіть відповідність між іменами історичних діячів
і подіями, що з ними пов’язані.
1) Петро І
А)  Прізвище гетьмана, що посів цю посаду після переходу на бік шведського короля І. Мазепи
2)  Карл ХІІ
Б)  Уклав «Пакт й конституції законів і вольностей Війська Запорізького»
3)  Іван Скоропадський
В)  У 1708 р. розпочав похід 35-тисячної  шведської армії на Росію
4)  Пилип Орлик
Г)  Правив у Росії в 1689—1725 рр.
1- ____     2- ____ 3- ____  4- ____    

12.Установіть хронологічну послідовність подій другої половини ХVІІ ст.
а)початок першого Чигиринського походу
б)обрання гетьманом І. Самойловича
в)укладення Бахчисарайського мирного договору
г)зречення П. Дорошенком гетьманської булави
1-___; 2-___; 3-___;4-___;

IVрівень (3 бали)
13.  Якою була політика царського уряду стосовно українців після Полтавської битви?



08.04.2020

Клас: 9Б

Істоія України

 Урок № 31

Тема. Урок  узагальнення з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст.»

Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання  з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, застосовувати набуті знання.

Доброго дня, шановні діти.

Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст.»


Завдання:
1. Ви ознайомлюєтесь з відео матеріалом та теоретичним матеріалом за цими посиланнями:
2. Виконуєте завдання.
Завдання представлені у 2 варіантах, виконуєте свій варіант.

(Роботи оформлюєте  на окремих  підписаних аркушах.
Відправляйте на Вайбер фото  або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com ) до 10.04.2020

Узагальнення з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIXст.»
І варіант
І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?
а) 1861 р.;
б) 1856 р.;
в) 1859 р.;
г) 1860 р.
2.Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:
а) 1900 р.;
б) 1899 р.;
в) 1873 р.;
г) 1863 р.
3.Позначте ім’я російського монарха, за часів правління якого було скасовано кріпосне право:
а) Петро I;
б) Олександр II;
в) Микола I;
г) Олександр I.
4.Перші монополії в Наддніпрянській Україні існували переважно в формі …
а) трестів;
б) синдикатів;
в) картелів;
г) концернів.
5.Відродженням національного руху 60-х рр. пов’язане зі створенням журналу …
а) «Київський телеграф»;
б) «Записки …»;
в) «Громада»;
г) «Основа».
6.Яка організація вперше висловилася про надання автономії Україні?
а) Українська громада;
б) ЗУБО;
в) Братство тарасівців;
г) Хлопомани.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7.Дайте визначення поняття «Хлопомани».
8. Коротко напишіть про господарську та меценатську діяльність сім’ї Терещенків.
9. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
а) освітня реформа;
б) скасування кріпосного права в Російській імперії;
в) військова реформа;
г) реформа цензури.
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій половині XIX ст.
а)Донбас;
1.зернове господарство;
б)Кривий Ріг;
2.вугільна промисловість;
в)Правобережна Україна;
3.цукрова промисловість;
г)Степова Україна.
4.залізорудна промисловість;

5.виноробна, видобуток солі, харчова.
11. Після реформи 1861 р. Наддніпрянська Україна переживала добу бурхливого економічного піднесення. Велику роль у розвитку господарства в Україні відіграло будівництво залізниць.
1) Якого року було відкрито в Україні першу залізницю?
2) Де це відбулось?
3) Яку роль відіграло активне будівництво залізниць для розвитку економіки України?
IVрівень(1 завдання = 3 бали)
12.Порівняйте Валуєвський циркуляр та Емський указ. Який з них мав більш тяжкі наслідки для України? В чому полягала зміна курсу російської імперської влади щодо української культури та освіти?


ІІ варіант

І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Позначте ім’я лідера хлопоманів:
а) О. Черняхівський;
б) М. Костомаров;
в) В. Антонович;
г) М. Максимович.
2.Емський указ передбачав:
а) заборону громад;
б) закриття типографій;
в) знищення Кирило-Мефодіївського братства;
г) часткову заборону друкувати українською мовою.
3. З яким діячем пов’язано виникнення «джадидизму»?
а) М. Драгомановим;
б) В. Антоновичем;
в) С. Подолинським;
г) І. Гаспринським.
4.Друге польське повстання, яке проходило і на Правобережній Україні, відбулося у …
а) 1855-1856 рр.;
б) 1861-1862 рр.;
в) 1863-1864 рр.;
г) 1875-1876 рр.
5. Хто з міських груп відносився до маргіналів?
а) робітники;
б) чиновники;
в) підприємці;
г) крадії, жебраки.
6.Найприбутковішою справою на Правобережжі України стало …
а) винокуріння;
б) цукроваріння;
в) солеваріння;
г) тютюнництво.
ІІ рівень(1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7.Дайте визначення поняття «Громада».
8. Коротко напишіть про господарську та меценатську діяльність сім’ї Симиренків.
9. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
а) Братство тарасівців;
б) «Київська громада»;
в) ЗУБО;
г) хлопоманство.
ІІІ рівень(1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Співвіднесіть назву реформи з одним з положень, яке в ній містилось.
а) Земська реформа;
1. створювались виборні органи місцевого самоврядування;
б)міська реформа;
2.створення мережі військових навчальних закладів;
в)шкільна реформа;
3.створення міської думи;
г)військова реформа.
4. спеціалізація навчання за гуманітарним та технічним профілем;

5.запроваджено відкриті судові засідання і суд присяжних.
11.«Вони  досить  ґрунтовно  доводять, що ніякої  окремої малоросійської мови не було, немає і не може бути і що наріччя їх, яке вживається простим  людом,  є  та ж  російська мова,  тільки  зіпсована  впливом на неї  Польщі… Міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… щодо друкування книг малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження, щоб до друку дозволити тільки такі твори цією мовою, які належать до галузі красного письменства, пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити».

1) Про яку подію йдеться в цьому документі?
2) Коли вона сталася?
3) Які вона мала наслідки для української культури?
IVрівень (1 завдання = 3 бали)
12. Які особливості промислового перевороту на території Наддніпрянської України? Які нові центри спеціалізації сільського господарства та промисловості ви можете виділити? З якими проблемами зіткнулися українці в роки промислового перевороту?





08.04.2020

Клас: 10 А

Історія України

Урок № 33

Тема уроку: Форсована індустріалізація.

Мета: з’ясувати  причини згортання НЕПу і переходу до форсованої індустріалізації; розглянути труднощі й особливості індустріалізації; підбити загальні підсумки індустріалізації та з'ясувати її значення.

Лекційний матеріал

Основні поняття:
*індустріалізація;
*форсована індустріалізація;
*п’ятирічка;
*директивне господарювання;
*стаханівський рух;

Основні дати:
- грудень 1925 р. — тривала доба непу; XIV з’їзд ВКП(б) проголосив курс на індустріалізацію;
 -  кінець 1929 року-прийняття сталінської лінії  на форсовану індустріалізацію;
- 1928-1933 рр. — перша п’ятирічка;
- 1933-1937 рр. — друга п’ятирічка;
- 1938-1942 рр. — третя п’ятирічка.


У 1929 р. сталінське керівництво відкинуло НЕП і почало форсовану індустріалізацію. Індустріалізація поклала початок  інтенсивному розвитку промисловості . Україна стала головною промисловою базою СРСР.  Вже на кінець  30-х рр. внаслідок індустріалізації Україна посіла друге місце в Європі (після Німеччини) з плавки чавуну, четверте місце у світі з видобутку вугілля. За обсягами  виробництва металу і машин республіка випередила Францію та Італію. Але  новий господарський механізм, створений у цей період призвів до встановлення командно-адміністративної системи, директивного планування.
Саме тому блискучі успіхи індустріалізації не могли приховати негативні і навіть трагічні наслідки здійснення цієї складової частини модернізації, оскільки результати праці стимулювалися здебільшого позаекономічними методами.

Індустріалізація – це процес створення великого чи просто машинного виробництва в усіх галузях народного господарства, насамперед, у промисловості.

Офіційно курс на індустріалізацію був спрямований на:

1) забезпечення економічної самостійності, незалежності СРСР в умовах капіталістичного оточення;
2) зміцнення обороноздатності країни;
3) створення матеріально-технічної бази для модернізації промисловості і сільського господарства;
4) зростання продуктивності праці;
5) підвищення матеріального добробуту і культурного рівня трудящих.

Джерела для реалізації індустріалізації:

1)«перекачування» коштів із села в місто; з легкої і харчової у важку промисловість;
2) збільшення прямих та непрямих податків; внутрішні позики;
3) випуск паперових грошей, не забезпечених золотом;
4) розширення продажу горілки;
5) збільшення експорту за кордон зерна, лісу, хутра;
6) у великих масштабах використовували фактично неоплачувану працю багатьох мільйонів в’язнів ГУТАБу  (ГУТАБу — Головного Управління Таборів).


Завдання:

1. Перегляньте відео та теоретичний матеріал за цим посиланням:


2. Письмово дайте відповіді на питання:
1) Що означає термін «індустріалізація»
2) З якою метою впроваджувалася  індустріалізація в СРСР?
3) Коли було покладено початок індустріалізації в СРСР?
4) З якими труднощами зустрілося керівництво держави, проводячи курс на індустріалізацію?
5) Назвіть джерела коштів для індустріалізації в СРСР.
3. Складіть таблицю:
Наслідки Сталінської індустріалізації для України
Позитивні
Негативні




   

08.04.2020

Клас: 11 А

Історія України

Урок № 36

Тема уроку:  Економічний розвиток України  у 1992-2005 рр.

Мета: розглянути стан  української економіки у 1992—2005 рр.; з’ясувати причини економічних криз в Україні;  розкрити зміст  економічних перетворень кінця  XX ст. — початку XXI ст..

Лекційний матеріал

З розпадом СРСР і отриманням незалежності на шлях самостійного як політичного, так і економічного розвитку вийшла одна з найбільших колишніх радянських республік — Україна. За виробничим потенціалом і чисельністю населення Україна — друга після Росії держава СНД. На початку 90-х років її населення становило 52 млн осіб, що дорівнювало близько 18% загальної чисельності населення колишнього СРСР. У 1989 р. в Україні було вироблено понад 16% загальносоюзного національного доходу.
У результаті панування командно-адміністративної системи управління економікою Україна, як і інші колишні радянські республіки, опинилася в стані глибокої економічної кризи. Катастрофічна ситуація в народному господарстві була обумовлена такими факторами:
загальним одержавленням, що призвело до деградації відносин власності й ліквідації нормальних господарських стимулів;
деформованою структурою виробництва зі значною мірою мілітаризації;
викривленням мотивації праці, пануванням соціального утриманства;
гонитвою за високими темпами зростання радянської економіки.
Немічною і деформованою у господарському відношенні виявилася Україна в переддень незалежності.
Останнє десятиріччя ХХ століття для України можна назвати роками економічної трансформації — складного соціально-еко­номічного явища, в якому дуже важко виявити чіткі й недвозначні причинно-наслідкові зв’язки між окремими явищами, діями окремих економічних суб’єктів та їх наслідками. Суть соціально-економічних перетворень у цілому зводиться до того, щоб змінити існуючу економічну систему і забезпечити економічне зростання.

Як же відбувалися трансформаційні процеси в українській економіці на рубежі тисячоліть? Зясуємо, ознайомившись з теоретичним матеріалом. 


Завдання:

1.  Опрацюйте підручник : § 24;

 2. Ознайомтеся з матеріалом презентації за цим посиланням:

3. Письмово відповісти на тестові питання.
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 15.04.20

Тести:
1. Які поняття потрібно використати, характеризуючи соціально-економічний розвиток України в 1990-х рр..? ( 3 відповіді)
1 Соціальна диференціація;
2 міжетнічні збройні конфлікти;
3 формування промислово-фінансових груп;
4 «економічне диво»;
5 централізація управління;
6 трудова міграція.
2. Широка приватизація в Україні державного сектору економіки:
А розпочалася відразу після проголошення незалежності;
Б призвела до утворення олігархічних промислово-фінансових груп;
В призвела до повного занепаду металургійної галузі економіки;
Г дала можливість уникнути падіння промислового виробництва в 1990-х рр..
3. У якому році показники інфляції за роки незалежності України були найвищими?
А у 1994 р.; Б у 1999 р.; В у 2005 р.; Г у 2009 р.
4. Яка подія відбулася того самого року, що і запровадження в Україні нової національної валюти – гривні?
А Л.Кучму було обрано Президентом України;
Б Верховна Рада прийняла Конституцію незалежної України;
В Україну було прийнято до Ради Європи;
Г Україна приєдналася до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї.
5. У якому році в Україні були запроваджені купони багаторазового використання (купони-карбованці)?
А у 1989 р.; Б у 1990 р.; В у 1991 р.; Г у 1992 р.
6. Приватизація – це:
А насильне відчуження державою для її потреб майна та продовольства, що належить окремим громадянам;
Б передача державної і муніципальної власності за плату або безкоштовно в приватну власність;
В привласнення державою або її представниками майна політичних противників;
Г передача державної або муніципальної в користування окремих громадян, колективів на певний строк за певних умов.
7. Про яке явище йдеться в уривку зі статті з «Економічної газети» за 1992 р.?
« За мінімальну заробітну плату можна було купити лише 7 кг. м’яса, або 3 кг. сиру,або 70 кг. картоплі,тоді як півроку тому її було достатньо, щоб купити 18 кг. м’яса, або 23 кг. сиру,або 255 кг. картоплі.»
А про грошову емісію;
Б про грошову інфляцію;
В про лібералізацію цін;
Г про бюджетний дефіцит.
8.  В березні 1992 р. Верховна рада україни схвалила «Основи національної економічної політики України», які передбачали: (3 відповіді):
1  Переорієнтацію зовнішньої торгівлі на ринки СНД;
2 роздержавлення і приватизацію;
3 структурну перебудову та модернізацію промисловості;
4  вихід з рубльової зони;
5 інтенсифікацію суспільного виробництва;
6 централізацію управління.
9.Які економічні заходи були здійснені в Україні в 1990-х рр.?(3 відповіді)
1 Утворення національної валюти – гривні;
2 запровадження системи держприймання;
3 створення фермерських господарств;
4 прийняття Продовольчої програми;
5 створення рад народного господарства;
6 приватизація державної власності.
10. Причини невдач економічних реформ в першій пол. 90-х рр..: (3 відповіді)
1 Політична нестабільність, часта зміна влади;
2 централізація управління;
3 формування промислово-фінансових груп;
4 відсутність чіткої економічної програми;
5 корупція та зростання тіньової економіки;
6 наслідування російської моделі реформування економіки.











Комментариев нет:

Отправить комментарий