четверг, 9 апреля 2020 г.


10.04.2020
Клас: 6 А

Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)

Урок № 50

Тема уроку: Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа.

Мета: характеризувати процес становлення Римської імперії; проаналізувати імператора Октавіана Августа як історичного та політичного діяча.
Завдання:

1. Передивіться відео за цим посиланням:

1.  Опрацюйте лекційний матеріал та  підручник : § 48;

2. Письмово:
- порахуй, скільки років минуло від створення імперії в Давньому Римі до сьогодення ?
- витлумачте поняття: принцепс, імператор, меценат.

Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 13.04.2020

Лекційний матеріал

Перевір себе (усно)

·         Пригадайте, за яких обставин помер Гай Юлій Цезар?
·        Що таке тріумвірат?
·        Хто утворив Перший тріумвірат?

1. Як постав Другий тріумвірат і чому події 30-х років 1 ст. до и. е. називають новою громадянською війною?

Сенат, після смерті Цезаря, отримав всю владу. Він уклав угоду з Марком Антонієм, у якому йшлося про те, що всі розпорядження Цезаря залишаються чинними, а його вбивць було помилувано.
Невдовзі в Римі заявив про себе новий політичний діяч - родич Цезаря Гай Юлій Цезар Октавіан (Октавій), усиновлений Цезарем незадовго до смерті та названий ним у заповіті основним спадкоємцем.

Октавіан Август

У листопаді 43 р. до н. е. Октавій, Марк Антоній та намісник в Іспанії Лепід створили Другий тріумвірат, поставивши собі за мету покарати вбивць Цезаря.
Через рік у Македонії тріумвірат переміг армію заколотників. Після цього Антоній залишився на Сході, а Октавій відбув до Італії. Згодом Октавій усунув від влади Лепіда та виступив проти Антонія, якому цариця Єгипту Клеопатра надала допомогу. У вересні 31 р. до н. е. між флотами Октавія та Антонія відбулася битва біля мису Акцій. Антоній зазнав поразки - його армія перейшла на бік Октавія.
Переслідуючи Антонія, Октавій підійшов до мурів Александрії. Він пообіцяв залишити Клеопатру царицею в Єгипті та захистити її дітей, вимагаючи натомість видати Антонія. Але Антоній і Клеопатра наклали на себе руки. 1 серпня 30 р. до н. е. війська Октавія вступили в Александрію. Єгипет став римською провінцією.
2. Чому правління Октавіана Августа називають принципатом?
Після завоювання Єгипту та смерті Антонія Октавіан став єдиним, з необмеженою владою, володарем.
У 27 р. до н. е. на засіданні сенату Октавіан оголосив, що громадянські війни припинено, відновлено мир і що він відмовляється від влади. Сенатори, злякавшись відповідальності, стали благати його не полишати державне кермо й висловили згоду пристати на всі його умови. Тоді Октавіан продиктував розгубленому сенату свої умови, які було прийнято. Октавіана проголосили довічним трибуном, консулом та цензором. У нових списках сенаторів ім’я Октавіана стояло першим. Так він став принцепсом - найавторитетнішим серед сенаторів, тим, хто визначав порядок денний, головував на засіданнях.
Октавіан мав найвищу військову владу - імперій (звідси - «імператор» як частина титулу принцепса), міг скликати народні збори та збори сенату, вносити законопроекти або накладати вето на закони. Згодом йому було присвоєно титул верховного жерця, почесний титул Августа («поважний», «возвеличений богами»), трохи пізніше - титул «батька вітчизни». Культ Августа поширювався і в римських провінціях: у Єгипті, наприклад, його вважали фараоном і сином бога Сонця.
Імператор Октавіан Август правив Римом від 30 р. до н. е. до 14 р. н. е. Римляни назвали його найщасливішим принцепсом. Він виправдав їхні надії. Октавіан роздавав гроші плебсу та землі легіонерам, відновлював храми й відбудовував Рим. Він піклувався про звичаї й шанував традиції римлян.
3. Якою була внутрішня та зовнішня політика Августа?
 Октавіан Август постійно наголошував, що він лише відновив Римську республіку. Але насправді він створив нову форму управління державою. Римська знать підтримувала нові порядки, бо вбачала в них силу, здатну придушувати повстання рабів і припиняти громадянські війни.


 Нова держава стала називатися Римською імперією. Від часів Октавіана Августа всіх правителів Римської держави називали імператорами.
Август запровадив нові посади - префекта Рима і префекта преторіанської гвардії. Префекта Рима обирали із сенаторів, до обов’язків цього посадовця належало наглядати за порядком у місті. Префект преторіанської гвардії командував охороною імператора.
Було підвищено платню солдатам і офіцерам. Чимало ветеранів осіли в провінціях і допомагали їх освоювати. Як головнокомандувач армії Август керував провінціями, де перебували війська (імператорські провінції). Він призначав намісників, які командували гарнізонами. Сенату для управління було надано спокійніші й розвинутіші провінції. їх називали сенаторськими провінціями.
За Октавіана Августа західний кордон досяг Атлантичного океану й пролягав по Рейну. Північні кордони сягнули Дунаю, де було створено нові провінції. Кордони на сході посунули до річки Євфрат та Парф’янського царства, з яким імператор уклав мир.
Август зажив неймовірної популярності, його оспівували поети та історики, звеличували скульптори. Це й не дивно, адже Август був покровителем тих митців, які вміли йому догодити. Найулюбленішими поетами за доби Октавіана були Вергілій та Горацій. Ці митці стали придворними імператорськими поетами, творячи під наглядом друга імператора Гая Цільнія Мецената. Сьогодні «меценатом» називають людину, яка матеріально підтримує розвиток культури. Гай Цільній Меценат подарував Вергілію маєток замість того, який у нього відібрали раніше, Горацію - невелику, але гарну віллу.
Вергілій зажив безсмертя поемою «Енеїда». Узявши за взірець гомерівську «Іліаду», він написав поему, у якій ішлося про пригоди троянського героя Енея. Після втечі з Трої Еней, нащадком якого і був Октавіан, перебрався до Італії, заклав нову державу. Так Вергілій уславив свого покровителя імператора Октавіана Августа, втіливши ідею його божественного походження. Горацій поряд з офіційними віршами-листівками, у яких звеличував Августа, називаючи його богом, складав також «Сатири», де дотепно висміював вади римського суспільства.
За часів правління Октавіана жив видатний римський історик Тит Лівій - автор «Історії Рима від заснування міста», що складалася із 142 книжок. Август вибачав Тита Лівія за його прихильність до республіки, адже в основі праці історика лежала ідея величі Риму, прославлення традицій, патріотизму й героїзму предків. Кажуть, що імператор прискіпливо вичитував кожен том, боячись крамоли.

10.04.2020

Клас: 9 Б

Правознавство

Урок № : 9 Б (23)

Тема: Адміністративні правопорушення

Мета: ознайомитися  з поняттям адміністративного права, видами адміністративних правопорушень та стягненнями, які застосовуються за їх скоєння.

Завдання:

1. Опрацювати лекційний матеріал та матеріал підручника §22-23, п.1-3

2. Переглянути відео за цим посиланням:


3. Письмово виконати тести.
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 16.04.2020

Лекційний матеріал

Кожне правопорушення несе за собою юридичну віповідальність.
Адміністративне право – це система адміністративних правових норм, що регулюють і охороняють особливе коло суспільних відносин у сфері державного управління. За порушення саме цієї галузі права настає адміністративна відповідальність.

Адміністративне правопорушення (проступок) – протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Основним правовим актом, яким установлено відповідальність за адміністративні правопорушення, є Кодекс України про адміністративні правопорушення.
Адміністративні правопорушення надзвичайно різноманітні, вони можуть стосуватися будь-якої сфери людського життя. До адміністративної відповідальності може бути притягнуто особу, яка досягла віку 16 років. Не може бути притягнутою до адміністративної відповідальності, особа, що внаслідок психічної хвороби, визнана недієздатною.


Завдана шкода може бути різною: матеріальною (знищення або пошкодження речей), фізичною (поранення людини) або моральною.
Якщо ж завдана шкода є набагато більшою й суспільна небезпека набагато вища, то йтиметься про злочин. Про злочин  буде на наступному уроці.

ТЕСТИ
1. Що є підставою для адміністративноївідповідальності?
А) Злочин
Б) Правопорушення
В) Поведінка, щовідхиляється

2. Адміністративнеправопорушення - поведінка, яка набуваєдіїабо ... ...
А) Бездіяльність
Б) Діяння
В) Вина

3. Що відрізняє адміністративнеправопорушеннявідзлочину?
А) Ступіньзлочину
Б) Ступіньсуспільноїнебезпеки
В) Безлад

4. Чиє ознакою адміністративного правопорушення  нанесення моральної  шкоди
А) Так
Б) Ні
В) Частково

5. До адміністративної відповідальності притягуються особи
А)  з 16 років
Б) з 14 років
В) з 18 років

6. Яке з перерахованих стягнень не належить до адміністративних стягнень?
а) Штраф;
б) оплатне вилучення;
в) взяття на поруки;
г) попередження;
д) позбавлення спеціального права.

7. До неповнолітніх віком від 16 до 18 років не застосовуються адміністративні стягнення у вигляді:
а) попередження;
б) адміністративного арешту;
в) позбавлення спеціального права;
г) штрафу;
д) конфіскації.

8. Серед запропонованих заходів визначте адміністративні стягнення, що застосовуються до неповнолітніх:
а) висилання за межі України;
б) штраф;
в) догана;
г) громадські роботи;
д) адміністративний арешт.
9. Яким є головне завдання адміністративного права?
а) Правове регулювання шлюбних відносин у суспільстві;
б) правове регулювання організаційних, управлінських відносин у
суспільстві;
в) правове регулювання міжнародних відносин;
г) правове регулювання майнових відносин;
д) правове регулювання взаємин громадян.

10.Який орган адміністративної юрисдикції має право призначати адміністративний арешт?
а) Адміністративні комісії;
б) районні (міські) суди;
в) органи внутрішніх справ та районні (міські) суди;
г) прокурор району та органи внутрішніх справ;
д) виконком сільської або селищної ради.
11.  Максимальний строк, на який застосовуються виправні роботи, становить:
а) до двох місяців;
б) до 10 днів;
в) до 20 днів;
г) до одного місяця;
д) до трьох місяців.

12. . Що не є доказами у справі про адміністративне правопорушення?
а) Протокол про адміністративне правопорушення;
б) акт перевірки об'єкта;
в) пояснення особи, яка притягається до адміністративної
відповідальності;
г) пояснення потерпілих, свідків;
д) висновок експерта.


10.04.2020


Клас: 9 Б

Історія України

Урок № :  32

Розділ 5. Українські землі у складі Австор - Угощини в другій половині ХІХ століття

Тема: Особливості соціально-економічного розвитку західно-українських земель

Мета: охарактеризувати особливості соціально-економічного та культурного розвитку західноукраїнських земель; пояснити роль і місце українських земель у господарському житті Австро-Угорщини; з’ясувати причини та наслідки трудової еміграції.

Завдання:

1. Переглянути відео за цим посиланням:


2. Опрацювати лекційний матеріал та матеріал підручника § 27

3. Письмово:  скласти 10  тестів до теми.
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  до 16.04.2020



Лекційний матеріал
Західноукраїнські землі у другій половині 19 ст. залишалися аграрним краєм. В середньому у сільському господарстві було зайнято 80% населення земель. З утвердженням ринкових відносин, до цієї галузі почали залучати найманих працівників. Активно зростало застосування машин та нових знарядь праці. В останній чверті 19 ст. у галузі сільського господарства починає зростати товарне виробництво. Поглиблюється спеціалізація сільськогосподарського виробництва. З середини 19 ст. активізуються процеси індустріалізації та урбанізації.
Владні кола Австро-Угорщини не прагнули промислового піднесення регіону тому своєю політичною діяльністю уповільнювали процеси індустріалізації. Не витримуючи конкуренції з дешевшими виробами розвинених західних провінцій Австро-Угорщини занепадали скляна, фаянсова, порцелянова, шкіряна, текстильна та паперова галузі.
Нафтова, озокеритна, лісозаготівельна, борошномельна ж галузі розвивалися активніше. Відбувається швидке переоснащення нафтовидобувної та озокеритної промисловості. Наявність великих лісових масивів та попит на дерев’яні будівельні матеріали сприяли розвитку лісозаготівельної промисловості.
Для розвитку промисловості та вивезення продукції необхідно було будувати залізниці. Перша залізниця на західноукраїнських землях і в Україні з’єднала у 1861 р. Перемишль та Львів. 
Одна із характерних рис життя українців Галичини у 80-90-ті рр. 19 ст. – створення кооперативних і фінансово-кредитних установ.
Кооперати́в — юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.
Кооперація – добровільне об’єднання людей для спільної господарської діяльності.
Першим споживчим кооперативом у західноукраїнських землях стало кооперативне торговельне підприємство «Народна торгівля», створене у Львові 1883 р. Василем Нагірним. Кооператив поставив перед собою завдання:
·        Закупівля ті реалізація товарів місцевого виробництва і ввезення з-за кордону
·        Заснування в містах і селах крамниць з товарами широкого вжитку й різного асортименту
·        Посередництво в закупівлі  й постачанні товарів для крамниць
·        Створення спеціальних фондів для забезпечення якісного і безперервного ведення торгівлі
·        Надання позик для організації торгівлі
Серед різних видів кооперації найпоширенішою стала кредитна кооперація, адже попит на кредити був великий.
У 1894 р. у Перемишлі було створено перший український кредитний кооператив - «Віра». На селі ж перший такий кооператив виник у 1896 році. Такі кооперативи називали «райффайзенками». Вони надавали селянам дешеві та доступні кредити.
У 1896 р. у Львові було відкрито «Товариство взаємного кредиту» при страховому товаристві «Дністер».

Еміграція – переселення, виїзд з Батьківщини до інших країн
Причини:
·        безземелля і малоземелля;
·        хронічні голодування;
·        відсутність роботи;
·        збільшення податків;
·        демографічний вибух у другій половині 19 століття.

10.04.2020

Клас: 11 А

Історія України

Урок № 37

Тема уроку:  Етносоціальні процеси та рівень життя населення

Економічна криза вплинула на соціальну сферу України. Погіршилися демографічні показники — знизилася народжуваність, збільшилася смертність, почалася депопуляція. Усе частіше стали лунати тривожні голоси про те, що якщо не прийняти негайних запобіжних заходів із боку держави, уже в першій половині XXI століття реальністю для України може стати загроза самому існуванню українського народу.
Знизився життєвий рівень переважної більшості населення. Інфляція повністю знищила скромні заощадження, накопичені частиною громадян протягом свого життя.
Дестабілізації соціальних процесів сприяли високі темпи майнової і соціальної диференціації населення, різка поляризація населення на «нових багатіїв» та бідняків, фактична відсутність «середнього класу», який є гарантом суспільної стабілізації в більшості економічно розвинутих країн. 

Завдання:

1.  Опрацюйте підручник : § 25;

 2. Ознайомтеся з матеріалом презентації за цим посиланням:


3. Складіть тези за темою :  «Демографічні та етнічні процеси в незалежній Україні»

Як приклад

Економічна криза 90-х років супроводжулася негативним етносоціальними процесами.
Швидке зниження народжуваності.
 У1991 р. смертність в Україні перевищила народжуваність на 40 тисяч чоловік, у 1992 р. - на 100 тисяч. Почався процес депопуляції. За переписом 1989 р. в Україні проживало 51,4 млн.  чоловік; за переписом 2001 р. - 48 млн.

Зменшення тривалості життя. В Україні тривалість життя на 6 - 7 років менше, ніж у розвинутих країнах світу. Кожна третя людина умирає, не доживши до пенсійного віку. Велика дитяча смертність.
      Погіршення вікової структури населенняв зв'язку зі збільшенням частки людей непрацездатного віку (на селі - це кожна третя людина).

Зміна соціального складу населення: чисельність робітників, селян, інтелігенції зменшилася, тому що відбувся відтік людей, особливо молодих, з виробництва, із села, науки, культури, освіти. У результаті відбувається масова дискваліфікація населення, маргіналізація1 багатьох його верств (особливо безробітних).



Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com 






Комментариев нет:

Отправить комментарий