09.04.2020
Клас: 6 Б
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
Урок № 50
Тема уроку: Створення Римської імперії. Правління
Октавіана Августа.
Мета: характеризувати процес становлення Римської імперії; проаналізувати
імператора Октавіана Августа як історичного та політичного діяча.
Завдання:
1. Переглянути відео за цим посиланням:
2. Опрацюйте
лекційний матеріал та підручник : § 48;
3. Письмово:
- порахуй, скільки років минуло від створення імперії в
Давньому Римі до сьогодення ?
- витлумачте поняття: принцепс, імператор, меценат.
Виконані завдання присилаємо
мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
до
13.04.2020
Лекційний матеріал
Перевір себе (усно)
·
Пригадайте,
за яких обставин помер Гай Юлій Цезар?
·
Що
таке тріумвірат?
·
Хто
утворив Перший тріумвірат?
1. Як постав Другий тріумвірат і чому події 30-х років 1 ст.
до и. е. називають новою громадянською війною?
Сенат, після смерті Цезаря, отримав всю владу.
Він уклав угоду з Марком Антонієм, у якому йшлося про те, що всі розпорядження
Цезаря залишаються чинними, а його вбивць було помилувано.
Невдовзі
в Римі заявив про себе новий політичний діяч - родич Цезаря Гай Юлій Цезар
Октавіан (Октавій), усиновлений Цезарем незадовго до смерті та названий ним у
заповіті основним спадкоємцем.
Октавіан Август |
У листопаді 43 р. до н. е. Октавій, Марк Антоній та
намісник в Іспанії Лепід створили Другий тріумвірат, поставивши собі за мету покарати вбивць
Цезаря.
Через рік у Македонії тріумвірат переміг армію заколотників. Після
цього Антоній залишився на Сході, а Октавій відбув до Італії. Згодом Октавій
усунув від влади Лепіда та виступив проти Антонія, якому цариця
Єгипту Клеопатра надала допомогу. У вересні 31 р. до н. е. між флотами Октавія та Антонія відбулася
битва біля мису Акцій. Антоній
зазнав поразки - його армія перейшла на бік Октавія.
Переслідуючи Антонія, Октавій підійшов до мурів Александрії. Він
пообіцяв залишити Клеопатру царицею в Єгипті та захистити її дітей, вимагаючи
натомість видати Антонія. Але Антоній і Клеопатра наклали на себе
руки. 1 серпня 30 р. до н. е. війська Октавія вступили в Александрію. Єгипет
став римською провінцією.
2. Чому
правління Октавіана Августа називають принципатом?
Після завоювання Єгипту та смерті Антонія Октавіан став єдиним, з
необмеженою владою, володарем.
У 27 р. до н. е. на засіданні сенату Октавіан оголосив, що
громадянські війни припинено, відновлено мир і що він відмовляється від влади.
Сенатори, злякавшись відповідальності, стали благати його не полишати державне
кермо й висловили згоду пристати на всі його умови. Тоді Октавіан продиктував
розгубленому сенату свої умови, які було прийнято. Октавіана проголосили довічним трибуном,
консулом та цензором. У нових
списках сенаторів ім’я Октавіана стояло першим. Так він став принцепсом - найавторитетнішим серед
сенаторів, тим, хто визначав порядок денний, головував на засіданнях.
Октавіан мав найвищу військову владу - імперій (звідси - «імператор» як частина титулу принцепса), міг скликати
народні збори та збори сенату, вносити законопроекти або накладати вето на
закони. Згодом йому було присвоєно титул верховного жерця, почесний титул Августа («поважний», «возвеличений
богами»), трохи пізніше -
титул «батька вітчизни». Культ Августа поширювався і в римських
провінціях: у Єгипті, наприклад, його вважали фараоном і сином бога Сонця.
Імператор Октавіан Август правив Римом від 30 р. до н. е. до 14 р. н. е. Римляни назвали його найщасливішим
принцепсом. Він виправдав їхні надії. Октавіан роздавав гроші плебсу та землі
легіонерам, відновлював храми й відбудовував Рим. Він піклувався про звичаї й
шанував традиції римлян.
3. Якою
була внутрішня та зовнішня політика Августа?
Октавіан Август постійно наголошував, що він лише відновив
Римську республіку. Але
насправді він створив нову форму управління державою. Римська знать
підтримувала нові порядки, бо вбачала в них силу, здатну придушувати повстання
рабів і припиняти громадянські війни.
Нова держава стала називатися Римською імперією. Від часів Октавіана Августа всіх правителів Римської
держави називали імператорами.
Август запровадив нові посади - префекта Рима і префекта
преторіанської гвардії. Префекта Рима обирали із сенаторів, до обов’язків цього
посадовця належало наглядати за порядком у місті. Префект преторіанської
гвардії командував охороною імператора.
Було підвищено платню солдатам і офіцерам. Чимало ветеранів осіли
в провінціях і допомагали їх освоювати. Як головнокомандувач армії Август
керував провінціями, де перебували війська (імператорські провінції). Він
призначав намісників, які командували гарнізонами. Сенату для управління було
надано спокійніші й розвинутіші провінції. їх називали сенаторськими
провінціями.
За Октавіана Августа західний кордон досяг Атлантичного
океану й пролягав по Рейну. Північні кордони сягнули Дунаю, де було створено
нові провінції. Кордони на сході посунули до річки Євфрат та Парф’янського
царства, з яким імператор уклав мир.
Август зажив неймовірної популярності, його оспівували поети
та історики, звеличували скульптори. Це й не дивно, адже Август був
покровителем тих митців, які вміли йому догодити. Найулюбленішими поетами за
доби Октавіана були Вергілій та
Горацій. Ці митці стали
придворними імператорськими поетами, творячи під наглядом друга імператора Гая Цільнія Мецената. Сьогодні «меценатом» називають людину, яка
матеріально підтримує розвиток культури. Гай Цільній Меценат подарував Вергілію маєток замість того, який
у нього відібрали раніше, Горацію - невелику, але гарну віллу.
Вергілій зажив безсмертя поемою «Енеїда». Узявши за взірець
гомерівську «Іліаду», він написав поему, у якій ішлося про пригоди троянського
героя Енея. Після втечі з Трої Еней, нащадком якого і був Октавіан, перебрався
до Італії, заклав нову державу. Так Вергілій уславив свого покровителя
імператора Октавіана Августа, втіливши ідею його божественного
походження. Горацій поряд з офіційними віршами-листівками, у яких звеличував Августа, називаючи
його богом, складав також «Сатири», де дотепно висміював вади римського
суспільства.
За часів правління Октавіана жив видатний римський історик Тит
Лівій - автор «Історії Рима від заснування міста», що складалася із 142
книжок. Август вибачав Тита Лівія за його прихильність до республіки,
адже в основі праці історика лежала ідея величі Риму, прославлення традицій,
патріотизму й героїзму предків. Кажуть, що імператор прискіпливо вичитував
кожен том, боячись крамоли.
09.04.2020
Класи: 8 А, Б
Всесвітня історія
Урок № 29
Тема
уроку: Промисловий
переворот та доба Просвітництва.
Мета: сформувати
уявлення про добу Просвітництва та промисловий переворот; створити умови для
розуміння характерних рис Просвітництва та причин промислового перевороту; розглянути
вплив ідей Просвітництва на життя суспільства та початок промислової революції.
Завдання:
1. Ознайомтеся з відеоматеріалом з
цими посиланнями:
2.Опрацюйте лекційний матеріал та матеріал підручника § 22;
1) Дайте визначення
поняттям: «індустріальна
(промислова) революція»,«Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».
2) Співвіднесіть
імена історичних діячів з фактами з їхніх біографії:
1) Джон Локк
2) Вольтер
3) Дені
Дідро
4) Мольєр
А. Філософ,історик,
письменник. Він критикував церкву, проте вважав релігію необхідною для
утримання народу в покорі.
Б.Виготовив
механічну прядку «Дженні».
Г.Філософ,один
із авторів «Енциклопедії».
Д. Заклав
основи англійського Просвітництва. Особливу роль відводив дотриманню принципу
законності.
Лекційний матеріал
Сьогодні на уроці ми дізнаємося що призвело до
широкого розповсюдження фабрик в Європі,як змінилося повсякденне життя
європейців після промислового переворот,які ідеї було закладено в основу
Просвітництва.
Аграрний переворот в Англії підготував ґрунт для
промислового перевороту.
1. Промислова
революція
Промисловий
переворот-винайдення й широке впровадження у
виробництво машин, здатних замінити ручну працю.(Заміна ручної праці –
машинною).
Почався промисловий переворот у найстарішій галузі англійської
промисловості-текстильному виробництві.
З ХVІІ
століття конкурентом англійських тканин стає дешевий індійський ситець. Для
того щоб витримати конкуренцію англійці винайшли рухливий човник. Він
приводився у рух пружиною, рухався удвічі швидше і дав змогу помітно прискорити
виробництво.
У 1765 р. тесляр і ткач Джеймс Харгвіс виготовив прядку «Дженні»,за допомогою якої один
робітник міг приводити в рух 18-20 веретен. Річард Акрайт привласнив чужий винахід – пристосував до «Дженні»
водяне колесо, а згодом у 1771 р. побудував першу в Англії фабрику.
Винаходи слідували один за одним і в інших галузях
промисловості. Джеймсом Ваттом було
створено перший паровий двигун.
2.
Просвітництво.
Просвітництво – широка ідейна течія, яка відображала антифеодальні,
анти абсолютистські настрої освіченої частини населення у другій половині XVII
— XVIII ст. Представники цієї течії (учені, філософи, письменники) вважали
метою суспільства людське щастя, шлях до якого перебудова суспільства відповідно
до розуму; були прихильниками теорії природного права.
Найчисленніше
коло талановитих просвітителів склалося у Франції. Завдяки їм країна перетворилася
на центр європейського інтелектуального життя. Звідси дух Просвітництва поширився
по всій Європі.
Одним із засновників французького Просвітництва був Шарль Монтеск’є,який розробив теорію
поділу влади(законодавчу,виконавчу і судову). Найпомітніша постать Французького
Просвітництва-Марі Франсуа Аруе (Вольтер).
Він критикував церкву, проте вважав релігію необхідною для утримання народу
в покорі.
Новий етап у
розвитку французького Просвітництва пов'язаний з ім’ям Жака Руссо. Мислитель не визнавав позитивних наслідків прогресу і
закликав повернутися до життя на лоні природи,стверджував,що розвиток науки і
мистецтва псує суспільство.
Висновки
1.XVIII ст. називають
епохою Просвітництва.
2.Ідеї Просвітництва
дали могутній поштовх до розвитку науки.
3.Ідеї Просвітництва спричинили появу такого явища, як освічений
абсолютизм. Проте вони охопили лише незначну частину населення, переважно освіченого. Свідомість більшості населення
була середньовічною і не сприймала нових ідей.
4.Наприкінці
XVIII ст. в Англії розпочалася
промислова
революція; її передумовами були аграрна революція і технічні досягнення, найважливішим
із яких стала парова машина.
5.Промислова
революція спричинила суттєві соціальні зміни. Провідними верствами
суспільства стали підприємці та наймані робітники. 6.Бурхливий
економічний розвиток Англії викликав появу науки про економічний
розвиток суспільства. Одним із її засновників був А. Сміт.
09.04.2020
Клас: 9 А
Правознавство
Урок
№ : 22
Тема:
Адміністративні правопорушення
Мета:
ознайомитися з поняттям
адміністративного права, видами адміністративних правопорушень та стягненнями,
які застосовуються за їх скоєння.
Завдання:
1. Опрацювати лекційний матеріал та матеріал
підручника §22-23, п.1-3;
2. Переглянути відео за цим посиланням:
3. Письмово виконати тести.
Виконані завдання присилаємо
мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
до 16.04.2020
Лекційний матеріал
Кожне
правопорушення несе за собою юридичну віповідальність.
Адміністративне
право – це система адміністративних правових
норм, що регулюють і охороняють особливе коло суспільних відносин у сфері
державного управління. За порушення саме цієї галузі права настає
адміністративна відповідальність.
Адміністративне правопорушення (проступок) – протиправна, винна
(умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський
порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і
за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Основним правовим
актом, яким установлено відповідальність за адміністративні правопорушення, є Кодекс
України про адміністративні правопорушення.
Адміністративні
правопорушення надзвичайно різноманітні, вони можуть стосуватися будь-якої
сфери людського життя. До адміністративної відповідальності може бути
притягнуто особу, яка досягла віку 16
років. Не може бути притягнутою до адміністративної відповідальності,
особа, що внаслідок психічної хвороби, визнана недієздатною.
Завдана
шкода може бути різною: матеріальною
(знищення або пошкодження речей), фізичною (поранення людини) або моральною.
Якщо
ж завдана шкода є набагато більшою й суспільна небезпека набагато вища, то
йтиметься про злочин. Про злочин буде на наступному уроці.
ТЕСТИ
1.
Що є підставою для адміністративноївідповідальності?
А) Злочин
Б) Правопорушення
В) Поведінка, щовідхиляється
2.
Адміністративнеправопорушення - поведінка, яка набуваєдіїабо ... ...
А) Бездіяльність
Б) Діяння
В) Вина
3.
Що відрізняє адміністративнеправопорушеннявідзлочину?
А) Ступіньзлочину
Б) Ступіньсуспільноїнебезпеки
В) Безлад
4.
Чиє ознакою
адміністративного правопорушення
нанесення моральної шкоди
А) Так
Б) Ні
В) Частково
5.
До адміністративної
відповідальності притягуються особи
А) з 16 років
Б) з 14 років
В) з 18 років
6. Яке з перерахованих стягнень не належить
до адміністративних стягнень?
а) Штраф;
б) оплатне
вилучення;
в) взяття на
поруки;
г)
попередження;
д)
позбавлення спеціального права.
7. До неповнолітніх віком від 16 до 18 років
не застосовуються адміністративні стягнення у вигляді:
а)
попередження;
б)
адміністративного арешту;
в)
позбавлення спеціального права;
г) штрафу;
д)
конфіскації.
8. Серед запропонованих заходів визначте
адміністративні стягнення, що застосовуються до неповнолітніх:
а) висилання
за межі України;
б) штраф;
в) догана;
г) громадські
роботи;
д)
адміністративний арешт.
9. Яким є головне завдання адміністративного
права?
а) Правове
регулювання шлюбних відносин у суспільстві;
б) правове
регулювання організаційних, управлінських відносин у
суспільстві;
в) правове
регулювання міжнародних відносин;
г) правове
регулювання майнових відносин;
д) правове
регулювання взаємин громадян.
10.Який орган адміністративної юрисдикції має
право призначати адміністративний арешт?
а)
Адміністративні комісії;
б) районні
(міські) суди;
в) органи
внутрішніх справ та районні (міські) суди;
г) прокурор
району та органи внутрішніх справ;
д) виконком
сільської або селищної ради.
11. Максимальний
строк, на який застосовуються виправні роботи, становить:
а) до двох місяців;
б) до 10 днів;
в) до 20 днів;
г) до одного місяця;
д) до трьох місяців.
12. . Що не є доказами у справі
про адміністративне правопорушення?
а) Протокол про адміністративне правопорушення;
б) акт перевірки об'єкта;
в) пояснення особи, яка притягається до адміністративної
відповідальності;
г) пояснення потерпілих, свідків;
д) висновок експерта.
09.04.2020
Клас: 9 А
Історія України
Урок
№ : 31
Розділ
5. Українські землі у складі Австор - Угощини в другій половині ХІХ століття.
Тема:
Особливості соціально-економічного розвитку західно-українських земель
Мета:
охарактеризувати
особливості соціально-економічного та культурного розвитку західноукраїнських
земель; пояснити роль і місце українських земель у господарському житті
Австро-Угорщини; з’ясувати причини та наслідки трудової еміграції.
Завдання:
1. Переглянути відео за цим посиланням:
2. Опрацювати лекційний матеріал та матеріал
підручника § 27;
3. Письмово:
скласти 10 тестів до теми.
Виконані завдання присилаємо
мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
до 16.04.2020
Лекційний матеріал
Західноукраїнські
землі у другій половині 19 ст. залишалися аграрним
краєм. В середньому у сільському господарстві було зайнято 80% населення
земель. З утвердженням ринкових відносин, до цієї галузі почали залучати
найманих працівників. Активно зростало застосування машин та нових знарядь
праці. В останній чверті 19 ст. у галузі сільського господарства починає
зростати товарне виробництво. Поглиблюється спеціалізація
сільськогосподарського виробництва. З середини 19 ст. активізуються процеси індустріалізації та урбанізації.
Владні кола
Австро-Угорщини не прагнули промислового піднесення регіону тому своєю
політичною діяльністю уповільнювали процеси індустріалізації. Не витримуючи
конкуренції з дешевшими виробами розвинених західних провінцій Австро-Угорщини
занепадали скляна, фаянсова, порцелянова, шкіряна, текстильна та паперова
галузі.
Нафтова,
озокеритна, лісозаготівельна, борошномельна ж галузі розвивалися активніше. Відбувається швидке
переоснащення нафтовидобувної та озокеритної промисловості. Наявність великих
лісових масивів та попит на дерев’яні будівельні матеріали сприяли розвитку
лісозаготівельної промисловості.
Для розвитку
промисловості та вивезення продукції необхідно було будувати залізниці. Перша
залізниця на західноукраїнських землях і в Україні з’єднала у 1861
р. Перемишль та Львів.
Одна із характерних
рис життя українців Галичини у 80-90-ті рр. 19 ст. – створення кооперативних і
фінансово-кредитних установ.
Кооперати́в — юридична особа,
утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно
об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та
іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших
потреб на засадах самоврядування.
Кооперація
– добровільне об’єднання людей для спільної господарської діяльності.
Першим
споживчим кооперативом у західноукраїнських
землях стало кооперативне торговельне підприємство «Народна торгівля»,
створене у Львові 1883 р. Василем Нагірним. Кооператив поставив перед
собою завдання:
·
Закупівля ті реалізація
товарів місцевого виробництва і ввезення з-за кордону
·
Заснування в містах і
селах крамниць з товарами широкого вжитку й різного асортименту
·
Посередництво в
закупівлі й постачанні товарів для
крамниць
·
Створення спеціальних
фондів для забезпечення якісного і безперервного ведення торгівлі
·
Надання позик для організації
торгівлі
Серед різних видів кооперації найпоширенішою
стала кредитна кооперація, адже попит на кредити був великий.
У 1894 р. у Перемишлі було створено перший
український кредитний кооператив - «Віра». На селі ж
перший такий кооператив виник у 1896 році. Такі кооперативи називали «райффайзенками».
Вони надавали селянам дешеві та доступні кредити.
У 1896 р. у Львові було відкрито «Товариство
взаємного кредиту» при страховому товаристві «Дністер».
Еміграція – переселення, виїзд з Батьківщини до інших країн
Причини:
·
безземелля і малоземелля;
·
хронічні голодування;
·
відсутність роботи;
·
збільшення податків;
·
демографічний вибух у
другій половині 19 століття.
09.04.2020
Клас: 10 А
Історія України
Урок
№ 34
Тема
уроку: Розкуркулення і насильницька колективізація. Голодомор 1932-1933 рр. – Геноцид українського народу
Мета:
розкрити причини,
етапи здійснення і наслідки суцільної колективізації.
Завдання:
1. Переглянути відео за цим посиланням:
2. Опрацювати теоретичний матеріал за цим
посиланням:
та матеріал
підручника § 21;
3. Письмово:
скласти 10 тестів до теми.
Виконані завдання присилаємо
мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
до 13.04.2020
Комментариев нет:
Отправить комментарий