07.04.2020
Класи: 5 А, Б
Урок № 26
Тема уроку: Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке
історичний факт, історична особа, історичне дослідження.
Мета:
розширити і поглибити знання про головні цілі вивчення історії; сформувати
уявлення про фах історика; з’ясувати зміст понять «історичний факт», «історична
особа», «історичне дослідження».
Лекційний
матеріал
1.
Що таке
історичний факт, історичний образ,
історичний діяч, історичне дослідження.
Професія
історика досить цікава і захоплююча, схожа на роботу детектива. Аби знайти
якусь нову інформацію про минуле вченим треба провести певне дослідження.
Історичним дослідженням називають пошук нових знань про минуле
на підставі вивчення історичних джерел.
Перевір себе
-
Які бувають історичні джерела?
(
Підказка: речові, письмові, усні, візуальні)
Важливими завданнями істориків є:
з’ясувати за допомогою джерел інформацію про певні події минулого; визначити,
які події є фактами, а які – вигадкою
авторів (якщо джерела є писемними або усними); з’ясувати всі обставити
цієї події, тобто передумови, причини, привід до події, її суть, результат і наслідки.
Історичний факт – справжня, не
вигадана подія, тобто те що відбулось насправді.
Досліджуючи
будь який історичний період вчені також з’ясовують, як жили різні верстви
населення – селяни, ремісники, воїни, козаки, пани. Велику роль в історії відігравали певні люди,
які безпосередньо впливали на хід історії це історичні діячі.
Перевір себе
-
Яких історичних діячів ви знаєте?
(Наприклад:
княгиня Ольга, Володимир Великий, Б. Хмельницький, Михайло Грушевський…)
Історичні діячі – люди,
діяльність яких суттєво вплинула на життя суспільства в минулому, на перебіг
конкретних подій.
Дослідивши та зіставивши всі історичні джерела про якусь подію, або
історичного діяча історик подає своє бачення минулого, тобто історичний образ.
Історичний образ – результат
відображення того чи іншого історичного факту в думках людини, у працях
істориків.
Завдання:
1) опрацювати §24, вивчити поняття; усно відповісти на питання з рубрики
«Знаю й розумію» на с.136;
2) В зошитах письмово
дати відповідь на питання: Як ви думаєте:
чи одне й те саме означають ці словосполучення «цікавитися історією» та «досліджувати історію». Що означає кожне з них?
чи одне й те саме означають ці словосполучення «цікавитися історією» та «досліджувати історію». Що означає кожне з них?
3) Письмово в зошиті виконати хронологічні задачі.
Задачі:
1) М. Грушевський народився в 1866 р. Скільки
років минуло від року його народження до сьогодення?
2) Нестор
Літописець закінчив написання літопису
«Повісті минулих літ» у 1110 р. Писав він її 20 років. У якому році Нестор
почав писати свій літопис?
3) Володимир
Великий почав правити Руссю-Україною в 980 р., помер в 1015р. Скільки років він
князював?
Перевести дати в століття:
1187р.-
988 р.-
1596 р.-
1914 р.-
2000 р.-
2001 р.-
18 р. –
775р.-
1657р. –
1861 р. -
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну
адресуdenisenkooksana2017@gmail.com до 14.04.2020
07.04.2020
/ 08.04.2020
Клас: 9 А, Б
Істоія України
Урок № 30
Тема. Урок
узагальнення з теми: «Українські землі у складі Російської імперії
в другій половині XIX ст.»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити
знання з даної теми, визначити якість засвоєння
знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь,
застосовувати набуті знання.
Доброго дня, шановні діти.
Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми «Українські
землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст.»
Завдання:
1. Ви
ознайомлюєтесь з відео матеріалом та теоретичним матеріалом за цими
посиланнями:
2. Виконуєте
завдання.
Завдання
представлені у 2 варіантах, виконуєте свій варіант.
(Роботи оформлюєте на
окремих підписаних аркушах.
Узагальнення
з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIXст.»
І
варіант
І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових
завдань = 3 бали)
1. Якого
року відбувся похід у «Таврію за волею»?
а) 1861 р.;
б) 1856 р.;
в) 1859 р.;
г) 1860 р.
2.Позначте
рік виходу Валуєвського циркуляру:
а) 1900 р.;
б) 1899 р.;
в) 1873 р.;
г) 1863 р.
3.Позначте
ім’я російського монарха, за часів правління якого було скасовано кріпосне
право:
а) Петро I;
б) Олександр II;
в) Микола I;
г) Олександр I.
4.Перші
монополії в Наддніпрянській Україні існували переважно в формі …
а) трестів;
б) синдикатів;
в) картелів;
г) концернів.
5.Відродженням
національного руху 60-х рр. пов’язане зі створенням журналу …
а) «Київський телеграф»;
б) «Записки …»;
в) «Громада»;
г) «Основа».
6.Яка
організація вперше висловилася про надання автономії Україні?
а) Українська громада;
б) ЗУБО;
в) Братство тарасівців;
г) Хлопомани.
ІІ рівень (1 завдання = 1
бал, 3 завдання = 3 бали)
7.Дайте визначення поняття «Хлопомани».
8. Коротко напишіть про господарську та
меценатську діяльність сім’ї Терещенків.
9. Розташуйте події в хронологічній
послідовності:
а) освітня реформа;
б) скасування кріпосного права в Російській імперії;
в) військова реформа;
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть
відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій
половині XIX
ст.
а)Донбас;
|
1.зернове господарство;
|
б)Кривий Ріг;
|
2.вугільна промисловість;
|
в)Правобережна Україна;
|
3.цукрова промисловість;
|
г)Степова Україна.
|
4.залізорудна промисловість;
|
5.виноробна, видобуток солі, харчова.
|
11. Після реформи 1861 р. Наддніпрянська
Україна переживала добу бурхливого економічного піднесення. Велику роль у
розвитку господарства в Україні відіграло будівництво залізниць.
1)
Якого року було відкрито в Україні першу залізницю?
2)
Де це відбулось?
3)
Яку роль відіграло активне будівництво залізниць для розвитку економіки
України?
IVрівень(1 завдання = 3 бали)
12.Порівняйте
Валуєвський циркуляр та Емський указ. Який з них мав більш тяжкі наслідки для
України? В чому полягала зміна курсу російської імперської влади щодо
української культури та освіти?
ІІ
варіант
І рівень(1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових
завдань = 3 бали)
1. Позначте
ім’я лідера хлопоманів:
а) О. Черняхівський;
б) М. Костомаров;
в) В. Антонович;
г) М. Максимович.
2.Емський
указ передбачав:
а) заборону громад;
б) закриття типографій;
в) знищення Кирило-Мефодіївського братства;
г) часткову заборону друкувати українською мовою.
3. З яким
діячем пов’язано виникнення «джадидизму»?
а) М. Драгомановим;
б) В. Антоновичем;
в) С. Подолинським;
г) І. Гаспринським.
4.Друге
польське повстання, яке проходило і на Правобережній Україні, відбулося у …
а) 1855-1856 рр.;
б) 1861-1862 рр.;
в) 1863-1864 рр.;
г) 1875-1876 рр.
5. Хто
з міських груп відносився до маргіналів?
а) робітники;
б) чиновники;
в) підприємці;
г) крадії, жебраки.
6.Найприбутковішою
справою на Правобережжі України стало …
а) винокуріння;
б) цукроваріння;
в) солеваріння;
г) тютюнництво.
ІІ рівень(1 завдання = 1
бал, 3 завдання = 3 бали)
7.Дайте визначення поняття «Громада».
8. Коротко
напишіть про господарську та меценатську діяльність сім’ї Симиренків.
9. Розташуйте
події в хронологічній послідовності:
а)
Братство тарасівців;
б)
«Київська громада»;
в)
ЗУБО;
г)
хлопоманство.
ІІІ рівень(1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Співвіднесіть
назву реформи з одним з положень, яке в ній містилось.
а) Земська реформа;
|
1. створювались
виборні органи місцевого самоврядування;
|
б)міська реформа;
|
2.створення мережі військових навчальних
закладів;
|
в)шкільна реформа;
|
3.створення міської думи;
|
г)військова реформа.
|
4. спеціалізація навчання за
гуманітарним та технічним профілем;
|
5.запроваджено відкриті судові засідання і
суд присяжних.
|
11.«Вони
досить ґрунтовно доводять, що ніякої окремої малоросійської мови не було, немає і
не може бути і що наріччя їх, яке вживається простим людом,
є та ж російська мова, тільки
зіпсована впливом на неї Польщі… Міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… щодо друкування книг
малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження, щоб до друку
дозволити тільки такі твори цією мовою, які належать до галузі красного
письменства, пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так
навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити».
1) Про яку подію йдеться в цьому
документі?
2) Коли вона сталася?
3) Які вона мала наслідки для української
культури?
IVрівень (1 завдання = 3 бали)
12. Які особливості
промислового перевороту на території Наддніпрянської України? Які нові центри
спеціалізації сільського господарства та промисловості ви можете виділити? З
якими проблемами зіткнулися українці в роки промислового перевороту?
07.04.2020
/ 10.04.2020
Клас: 7А, Б
Всесвітня історія
Урок № 24
Тема: Чернечі лицарські ордени та християнізація Східної Європи.
Мета: розглянути діяльність католицьких чернецьких
орденів, суть єретичних рухів; продовжити формування навичок самостійної роботи
з підручником та іншими джерелами.
Лекційний матеріал
Важливу
роль у зміцненні католицької церковної організації в середні віки відігравало чернецтво, яке стало
організовуватися в релігійні ордени.
Існують чотири гілки релігійних орденів:
- Чернечі
ордени, засновані ченцями або
черницями, що живуть і працюють у монастирях.
- Жебручі
ордени, засновані ченцями або
черницями, що живуть з милостині.
- Канонічні ордени, засновані каноніками, що відповідають за
єпархії.
- Клерикальні
ордени, засновані
священиками, які ведуть доволі активне світське життя.
Мета орденів полягає у тому, щоб служити Ісусу
Христу більш близько, додержуючись біблійної цнотливості, аскетизму та покірливості. Вони зв'язують себе такою формою життя, укладаючи
обітниці згідно з нормами церковного закону.
В період Христових походів виникають і формуються духовно-лицарські
ордени.
Духовно-лицарські ордени –
військово-чернечі організації західноєвропейських лицарів, що виникли в XII ст.
в епоху хрестових походів з метою захисту паломників і хворих при християнських
святинях у Палестині. Пізніше зосередилися на веденні «святої війни» за Гроб
Господній, боротьбі з «невірними» в Іспанії та Прибалтиці, придушенні єретичних
рухів.
Мета: захист Святої Землі від невірних; захист та
надання допомоги прочанам, що вирушили до Святої Землі; підтримка руху
хрестоносців; стимулювання хрестових походів
Орден госпітальєрів (виник у 1113 р.)
Орден тамплієрів (виник у 1118 р.)
Тевтонський орден (виник у 1190 р.)
Чернечі
ордени
Мета: повернення авторитету католицької церкви;
поширення християнської віри; посилення позиції церкви; боротьба з єресями.
Бенедиктинський орден (виник у VІ ст.)
Орден францисканців (виник у 1208 р.)
Орден домініканців (виник у 1215 р.)
Словник
Єресь — релігійне вчення, що заперечує основні
положення церкви та її організаційні форми.
Єретик — послідовник єресі
Інквізиція — церковний суд у справах
єретиків
Аутодафе — спалення єретика на вогнищі
Перегляньте відео за цим посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=lGAbDRC27H0
Завдання:
1. Опрацювати § 8, § 11 /п.3/, § 17.
2. Скласти таблицю:
Духовно-рицарські
ордени Х – ХV ст.:
Духовно-рицарський
орден
|
Рік
заснування
|
Духовний
наставник
|
Країна
|
Мета
діяльності
|
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну
адресуdenisenkooksana2017@gmail.com до 13.04.2020
07.04.2020
/ 08.04.2020
Клас: 10 А
Громадянська освіта
Урок № 47 – 48
Тема уроку: Що таке мас-медіа? Як медіа впливають на людину і суспільство.
Мета: сформувати знання
про поняття «мас-медіа»; ознайомитися зі специфікою функціонування в соціумі
сучасних засобів масової інформації.
Лекційний матеріал
1. Поняття мас-медіа.
Проаналізуйте вчорашній день вашого життя.
Чи слухали ви радіо, читали газети, дивилися телевізор, чи проводили час у
мережі Інтернет?
Чи уявляєте життя без означених джерел?
Яку інформацію ви в них черпали?
Яку роль у суспільстві вони виконують?
Так,
всі зазначені джерела є засобами комунікації та передачі інформації.
«Хто володіє інформацією,
той володіє світом».
В. Черчель
Комунікація
сьогодні ― необхідна складова життєдіяльності людини й суспільства. Канали,
через які передається інформація, називаються мас-медіа або медіа.
Інформація — будь-які
відомості, створенні людиною для передачі в часі та/чи просторі. Прийом, обмін
та використання інформації становить інформаційний процес. Інформація, яку ми
засвоїли й використовуємо, стає знаннями.
Нині важливіше не володіти інформацією, а вміти відбирати
корисну для себе інформацію зі щоденного інформаційного потоку, знаходити новий
зміст, створювати й моделювати нові меседжі, засвоювати повідомлення, вміти
розрізняти маніпуляції та критично мислити.
Сучасні медіа є частиною нашого навколишнього середовища. Ми
всі щоденно користуємося ними пасивно чи активно, з медіаджерел дістаємо
інформацію, емоції, спілкування, під впливом медіа формується наш світогляд.
Медіа — це канали й інструменти передачі
та збереження інформації або даних.
Медіа — це те, що
доносить до нас (у просторі й часі) певні повідомлення (меседжі) за допомогою
візуальних (зорових), аудіальних (слухових) і візуально-аудіальних
(зорових-слухових) засобів, зокрема інформаційно-комунікативних і
комунікаційних технологій.
Нині поняття «медіа» вживають у широкому й вузькому
значеннях. Meдіа в широкому сенсі цього слова — уся сукупність інформаційних і
комунікативних засобів різного типу (від найдавніших до найсучасніших).
У вузькому значенні під поняттям «медіа» розуміють засоби
масової інформації. У цьому разі до слова «медіа» додають частинку «мас»
(англ. mass) — мас-медіа, вказуючи на
масовість поширення інформації. Зазвичай до мас-медіа належать книги, журнали,
газети, фото, кіно, радіо, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок.
Мас-медіа (медіа) — засоби одночасної
передачі інформації групі людей, тобто канали масової інформації (радіо,
телебачення, преса, кіно, фотографія, відео, мультимедійні комп’ютерні системи,
Інтернет тощо); технічні засоби створення, запису, копіювання, тиражування,
зберігання, поширення, сприйняття інформації та обміну її між автором медіатексту й масовою аудиторією.
Мас-медіа в ширшому користуванні означають єдине середовище, яке
використовують, щоб передавати будь-які дані в будь-яких цілях.
Медіатекст(від лат.mediatextus) —
повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру.
Поняття
«медіатекст» виникло у XX ст., у зв’язку з бурхливим розвитком
економіки,
коли на зміну традиційному друкованому тексту прийшли нові
види,
пов’язані з кінематографом, радіо, телебаченням, відео, Інтернетом,
мобільним
зв’язком тощо. Навіть гроші (банкноти) функціонують як медіа, бо вони містять
зображення, які були ретельно підібрані задля того, щоб донести певні
повідомлення громадянам своєї та інших країн.
2. Місце мас-медіа у житті людини.
Немає
нічого більш строкатого, водночас привабливого та відразливого, необхідного та
дратівливого, як преса, радіо, телебачення. Потік інформації, що постійно
надходить та споживається нами, став для цивілізованої людини не просто
важливим, а й життєво необхідним. Проведені в багатьох країнах експерименти з
метою з'ясувати справжнє значення інформації для психічного і навіть фізичного
здоров'я людини показали, що вже через 15
хвилин після перекривання потоку будь-якої інформації (це також стосується
інформації, яку отримує людина через органи відчуттів — зір, слух, тактильні тощо) у людини починаються справжні розлади
психіки. Можна собі уявити на скільки важлива для людини інформація. Саме для
задоволення таких потреб й існують засоби масової інформації.
Перегляньте відео
за цим посиланням:
Завдання:
1. Опрацювати Тему 5.1; 5.2, вивчити поняття.
2. Письмово:
1) Заповніть
таблицю
Уявіть, що медіа припинили існування. Назвіть
три речі, які з вашого
Життя зникнуть, і що натомість з’явиться.
З
мого життя зникне
|
У моєму житті з’явиться
|
2) Перерахуйте
найпопулярніші
способи поширення масової інформації в Україні.
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну
адресуdenisenkooksana2017@gmail.com до 14.04.2020
Комментариев нет:
Отправить комментарий