четверг, 15 апреля 2021 г.

 

16. 04. 2021

 

Шановні учні!

Щоб знайти матеріали уроку вашого класу, прокрутіть сторінку блогу.

 16. 04. 2021

Урок для Нікітюка Д.

 

Тема уроку: Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

 

Мета: розширити і поглибити знання про головні цілі вивчення історії; сформувати уявлення про фах історика; з’ясувати зміст понять «історичний факт», «історична особа», «історичне дослідження».

Завдання:

1.     Переглянь відеоматеріал за  цим посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=En8oRly87k0

ЗАВДАННЯ З ВІДЕОУРОКУ НЕ ВИКОНУЄМО!

 2. Опрацювати §24;

3.Письмово в зошиті виконати хронологічні задачі.

Задачі:

1)  М. Грушевський народився в 1866 р. Скільки років минуло від року його народження до сьогодення?

2) Нестор Літописець  закінчив написання літопису «Повісті минулих літ» у 1110 р. Писав він її 20 років. У якому році Нестор почав писати свій літопис?

3) Володимир Великий почав правити Руссю-Україною в 980 р., помер в 1015р. Скільки років він князював?

 Перевести дати в століття:

 

1187 р.-

 988 р.-

 1596 р.-

1914 р.-

 2000 р.-

 2001 р.-

 18 р. –

 775 р.-

 1657 р. –

 1861 р. -

 

Виконані завдання присилати мені на Вайбер (фото) або на електронну адресуdenisenkooksana2017@gmail.com  

 

 

 

16. 04. 2021

 

Клас: 7- А, Б

Всесвітня історія

Урок № :  26

Тема: Утворення Османської імперії. Культура Османської імперії.

Мета: розглянути передумови та процеси утворення Османської імперії,  охарактеризувати її культурний розвиток.

 

 

Сьогодні ми вивчаємо історію держави, яка теж виникла внаслідок завоювань  - Туреччини, або,  як її називали в давнину, Османської імперії.

 

Завдання:

1. Переглянути відео за цими посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=028ejphSCIo

 https://www.youtube.com/watch?v=q3SP_RZ0kvw

https://www.youtube.com/watch?v=CtW-pKNoXfM

 

2. Опрацювати матеріал підручника § 24

3. Письмово відповісти на питання:

1. Коли утворилася Османська держава?

 2.Хто був її засновником?

3.Хто із них став вперше  зватися султаном?

4.Які держави чи землі були захоплені Османською імперією у ХІV-XV століттях?

5.Назвіть дві найбільш відомі битви, які допомогли туркам завоювати Балканський півострів.

6. Хто завоював Константинополь?

7.З якого султана храм Святої Софії був перетворений у мечеть?

8. Хто такі яничари?

 

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  

 

16. 04. 2021

 

Класи: 8 - Б

Всесвітня історія

Тема уроку: Освічений абсолютизм

Мета: пояснити поняття «освічений абсолютизм»; охарактеризувати освічений абсолютизм, як політику спрямовану на знищення чи реформування найбільш застарілих феодальних порядків; розглянути особливості правління освічених монархів Австрійської,  Прусської та Російської імперій.

Завдання:

1. Переглянути відеоматеріал за цим посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=xqXR5KmTuoQ

2. Опрацювати довідковий матеріал та матеріал підручника § 23

3. Письмово:

1) Із поданого переліку тверджень виберіть ті,які стосуються правління Марії-Терезії,Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ ,Катерини ІІ.

Марії-Терезії

Йосифа ІІ

Фрідріха ІІ

Катерини ІІ

1.Це монарх сподівався, що допоможе різним народам його держави перетворитися на єдину націю,за що отримав прозвання «мрійник на троні».

2.Велика увага приділялася війську,за що цього монарха прозвали «фельдфебель на троні».

3.Вперше в історії країни проведено перепис населення і земельних володінь.

4.Знищено єврейське гетто.

5.Налагоджене професійне навчання ремесел,торгівлі,державної служби.

6.Було підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».

7.Скасування панщини до трьох днів на тиждень.

8.За часів правління цього монарха було створено Учительську семінарію,відкрито народні училища.

 

 

 

Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  

 

Довідковий матеріал

«Освічений абсолютизм. Реформи Марії-Терезії. Йосип ІІ. Фрідріх ІІ. Катерина ІІ.

Освічений абсолютизм- політика в деяких монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику ,зображували своє правління як союз королів та філософів.

Риси освіченого абсолютизму

 

ü  Віротерпимість.

ü  Поширення освіти, науки, мистецтва.

ü  Меркантилізм(економічна політика ,що полягала в активному втручанні державної влади в господарське життя країни)

ü  Ліквідація феодальних наслідків.

ü  Секуляризація церковних земель.

Реформи:

Марія –Терезія(1740-1780)

Йосиф ІІ (1780-1790)

·         Створення нових, нестанових органів влади.

·         У руки держави перейшло стягування податків.

·         Податкові пільги дворян і духовенства було скасовано.

·         Вперше в історії країни було проведено перепис населення і земельних володінь.

·         Панщину скорочено до трьох днів на тиждень.

·         Сформоване нове військо.

·         Виникла система освіти-від сільських шкіл до університетів.

·         Встановив рівність підданих перед законом, незалежно від їхньої станової приналежності.

·         Оголошено віротерпимість(припинилося переслідування протестантів і зневажання православної церкви).

·         Запровадив обов’язкову безкоштовну початкову освіту для народу.

·         Звільнив селян від особистої залежності, проте зберіг їх повинності.

 

Фрідріх ІІ

(1740-1786)

v   Обмежив панщину   і не дозволяв дворянам зганяти селян із землі.ВПруссіїбуло введено свободу друку та віросповідання.

v   Сприяв створенню нових мануфактур і банків,прокладанню нових доріг,забудові міст. Чисельність прусської армії зросла до 150 тис. чоловік.Король отримав прозвання «фельдфебель на троні».

v   Запровадив загальну початкову освіту  і налагодив професійне навчання ремесел,торгівлі,державної служби та ведення сільського господарства.

Політика Катерини ІІ

Ø   Секуляризація церковного майна.

Ø   Віротерпимість.

Ø   Збільшення кількості губерній до 50,на чолі їх стояли губернатори ,підпорядковані безпосередньо монархині.

Ø   Створено окремі судові заклади для дворян,городян і вільних селян (але кріпаки залишалися під судовою владою власника-поміщика).

Ø   Підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».

Ø   В Петербурзі створено Учительську семінарію.

Ø   Відкриття народних училищ.

 

 

 

16. 04. 2021

Клас: 9 - А

Всесвітня історія.

Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ- початок ХХ ст.)

Тема уроку: Міжнародні відносини наприкінці ХІХ століття.

Україна в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької іиперії на зламі ХІХ0ХХ століть.

Завдання:

1. Переглянути відеоматеріали за цими посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=1OOQ5MHyvgw&t=496s

https://www.youtube.com/watch?v=47taaDk9KjI

2. Ознайомитися з лекційним матеріалом та матеріалом підручника

§ 26 .

3. Писмово:

1) Виправте помилкові твердження.

1) «Союз трьох імператорів» був створений завдяки ініціативі німецького канцлера фон Бюлова. («Союз трьох імператорів» був створений Бісмарком.)

2) Після 1871 р. в Європі встановився збройний мир — держави почали скорочувати кількість озброєнь (Починається гонка озброєнь)


3) До Антанти входили Австро-Угорщина, Франція і Росія (До Антанти входили Франція, Англія, Росія)


4) Франція у другій половині XIX ст. здійснювала політику «блискучої ізоляції» (Політику «блискучої ізоляції» проводила Англія)

 

3) Відновіть хронологічну послідовність:

а) Створення Троїстого союзу;

б) японо-китайська війна;

в) франко-прусська  війна;

г) марокканська криза;

д) створення «Союзу трьох  імператорів».

Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com  

 

 

Лекційний матеріал

 

 Початок 70-х рр. ХІХ ст. був позначений великими змінами в міжнародній обстановці. Головною причиною цього було посилення нерівномірності розвитку окремих країн. Після 1871 р. в Європі запанував «озброєний мир» – такий мир, під прикриття якого відбувалася підготовка до нового переділу територій.

 

Поразка Росії в Кримській війні, об’єднання Німеччини та Італії, поразка Франції у франко-пруській війні – все це змінило співвідношення сил у Європі і загострило міжнародні відносини.Поява в центрі Європи могутньої, мілітаризованої, агресивної Німецької імперії викликало занепокоєння сусідніх держав. В цей період зовнішньополітичний курс Німеччини визначав Отто фон Бісмарк, який намагався закріпити повне перевагу своєї країни в Європі.

 

Отже, в Європі відбулася нова розстановка сил. Хоча Великобританія залишалася найбільшою колоніальною імперією, за темпами економічного розвитку її потіснили на третє місце США і Німеччина. Економічний розвиток Франції в результаті поразки помітно загальмувався, і країна опинилася в ізоляцій на міжнароднійарені. В Європі заговорили про відродження Священного союзу.

Отже, у 1873 р. склався «Союз трьох імператорів» — союз Німеччини, Австро-Угорщини та Росії, який проіснував до 1887 р.

У 1882 р. почалося створення Троїстого союзу

 

8 квітня 1904 р. в Лондоні  підписано англо-французьку таємну угоду. Англія визнавала право Франції на Марокко, а Франція – право Англії на Єгипет. Договір отримав назву Антанта. 31 серпня 1907 р. була укладена англо-російська конвенція про розмежування сфер впливу в Ірані, Афганистані та Тибеті. Так було завершено формування Антанти.

На початку ХХ ст. провідні держави витратили на воєнній потреби більше 20 млрд. доларів і збільшили чисельність своїх військових сил майже на 30%. Лідерство залишалося за Німеччиною. Спираючись на свій економічний потенціал, Німеччина зуміла швидше за інші країни підготуватися до війни.

Гонка озброєнь – якісне та кількісне суперництво у військовій сфері між країнами чи блоками країн, які протистоять один одному у прагненні до світового панування.

 

16. 04. 2021

Клас: 10-А, Б

Всесвітня історія

Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки

Тема уроку: Латинська Америка в 1920-1930-х рр.

Завдання:

1. Ознайомитися з матеріалом в підручнику §23;

вивчити поняття та дати.

2. Переглянути відеоматеріал за цим посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=D_ZhfsHKv9M

Комментариев нет:

Отправить комментарий