16. 04. 2021
Шановні учні!
Щоб знайти матеріали уроку вашого класу,
прокрутіть сторінку блогу.
16. 04. 2021
Урок
для Нікітюка Д.
Тема уроку: Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що
таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.
Мета: розширити
і поглибити знання про головні цілі вивчення історії; сформувати уявлення про
фах історика; з’ясувати зміст понять «історичний факт», «історична особа»,
«історичне дослідження».
Завдання:
1. Переглянь відеоматеріал за цим
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=En8oRly87k0
ЗАВДАННЯ З ВІДЕОУРОКУ НЕ ВИКОНУЄМО!
2.
Опрацювати §24;
3.Письмово
в зошиті виконати хронологічні задачі.
Задачі:
1) М. Грушевський народився в 1866 р. Скільки років минуло від
року його народження до сьогодення?
2) Нестор Літописець закінчив написання літопису «Повісті
минулих літ» у 1110 р. Писав він її 20 років. У якому році Нестор почав писати
свій літопис?
3) Володимир Великий почав правити Руссю-Україною в 980 р., помер в
1015р. Скільки років він князював?
Перевести дати в
століття:
1187 р.-
988 р.-
1596 р.-
1914 р.-
2000 р.-
2001 р.-
18 р. –
775 р.-
1657 р. –
1861 р. -
Виконані завдання присилати мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресуdenisenkooksana2017@gmail.com
16. 04. 2021
Клас: 7- А, Б
Всесвітня
історія
Урок
№ : 26
Тема:
Утворення Османської імперії. Культура Османської імперії.
Мета: розглянути передумови та процеси утворення
Османської імперії, охарактеризувати її культурний розвиток.
Сьогодні ми вивчаємо історію держави, яка теж виникла внаслідок
завоювань - Туреччини, або, як її називали в давнину,
Османської імперії.
Завдання:
1.
Переглянути відео за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=028ejphSCIo
https://www.youtube.com/watch?v=q3SP_RZ0kvw
https://www.youtube.com/watch?v=CtW-pKNoXfM
2.
Опрацювати матеріал підручника § 24
3.
Письмово відповісти на питання:
1. Коли утворилася Османська держава?
2.Хто був її засновником?
3.Хто із них став вперше зватися султаном?
4.Які держави чи землі були захоплені Османською імперією
у ХІV-XV століттях?
5.Назвіть дві найбільш відомі битви, які допомогли туркам
завоювати Балканський півострів.
6. Хто завоював Константинополь?
7.З якого султана храм Святої Софії був перетворений у
мечеть?
8. Хто такі яничари?
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
16. 04. 2021
Класи: 8 - Б
Всесвітня
історія
Тема
уроку: Освічений абсолютизм
Мета: пояснити поняття «освічений абсолютизм»; охарактеризувати
освічений абсолютизм, як політику спрямовану на знищення чи реформування найбільш застарілих феодальних
порядків; розглянути особливості правління освічених монархів
Австрійської, Прусської та Російської імперій.
Завдання:
1.
Переглянути відеоматеріал за цим посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=xqXR5KmTuoQ
2.
Опрацювати довідковий матеріал та матеріал підручника § 23
3. Письмово:
1) Із поданого переліку тверджень виберіть
ті,які стосуються правління Марії-Терезії,Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ ,Катерини ІІ.
Марії-Терезії |
Йосифа ІІ |
Фрідріха ІІ |
Катерини ІІ |
1.Це монарх сподівався, що допоможе різним народам його
держави перетворитися на єдину націю,за що отримав прозвання «мрійник на
троні».
2.Велика увага приділялася війську,за що цього монарха
прозвали «фельдфебель на троні».
3.Вперше в історії країни проведено перепис населення і
земельних володінь.
4.Знищено єврейське гетто.
5.Налагоджене професійне навчання
ремесел,торгівлі,державної служби.
6.Було підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам».
7.Скасування панщини до трьох днів на тиждень.
8.За часів правління цього монарха було створено
Учительську семінарію,відкрито народні училища.
Виконані завдання присилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Довідковий
матеріал
«Освічений абсолютизм. Реформи Марії-Терезії. Йосип ІІ. Фрідріх ІІ.
Катерина ІІ.
Освічений абсолютизм- політика в деяких монархічних державах.
Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих
феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику ,зображували своє
правління як союз королів та філософів.
Риси освіченого абсолютизму |
|
ü Віротерпимість. ü Поширення
освіти, науки, мистецтва. ü Меркантилізм(економічна
політика ,що полягала в активному втручанні державної влади в господарське
життя країни) ü Ліквідація
феодальних наслідків. ü Секуляризація
церковних земель. |
Реформи:
Марія –Терезія(1740-1780) |
Йосиф ІІ (1780-1790) |
· Створення нових, нестанових органів влади. · У руки держави перейшло стягування податків. · Податкові пільги дворян і духовенства було скасовано. · Вперше в історії країни було проведено перепис
населення і земельних володінь. · Панщину скорочено до трьох днів на тиждень. · Сформоване нове військо. · Виникла система освіти-від сільських шкіл до
університетів. |
· Встановив рівність підданих перед законом, незалежно
від їхньої станової приналежності. · Оголошено віротерпимість(припинилося переслідування
протестантів і зневажання православної церкви). · Запровадив обов’язкову безкоштовну початкову освіту для
народу. · Звільнив селян від особистої залежності, проте зберіг
їх повинності. |
Фрідріх ІІ (1740-1786) |
v Обмежив панщину і не
дозволяв дворянам зганяти селян із землі.ВПруссіїбуло введено свободу друку
та віросповідання. v Сприяв створенню нових мануфактур і
банків,прокладанню нових доріг,забудові міст. Чисельність прусської армії
зросла до 150 тис. чоловік.Король отримав прозвання «фельдфебель на троні». v Запровадив загальну початкову освіту і
налагодив професійне навчання ремесел,торгівлі,державної служби та ведення
сільського господарства. |
Політика Катерини ІІ |
Ø Секуляризація церковного майна. |
Ø Віротерпимість. |
Ø Збільшення кількості губерній до 50,на чолі їх стояли
губернатори ,підпорядковані безпосередньо монархині. |
Ø Створено окремі судові заклади для дворян,городян і
вільних селян (але кріпаки залишалися під судовою владою власника-поміщика). |
Ø Підписано «Жалувані грамоти дворянству і містам». |
Ø В Петербурзі створено Учительську семінарію. |
Ø Відкриття народних училищ. |
16. 04. 2021
Клас: 9
- А
Всесвітня
історія.
Розділ
4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ- початок ХХ ст.)
Тема
уроку: Міжнародні відносини наприкінці ХІХ століття.
Україна
в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької іиперії на зламі
ХІХ0ХХ століть.
Завдання:
1.
Переглянути відеоматеріали за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=1OOQ5MHyvgw&t=496s
https://www.youtube.com/watch?v=47taaDk9KjI
2. Ознайомитися з лекційним матеріалом та
матеріалом підручника
§ 26 .
3. Писмово:
1) Виправте
помилкові твердження.
1) «Союз трьох
імператорів» був створений завдяки ініціативі німецького канцлера фон Бюлова.
(«Союз трьох імператорів» був створений Бісмарком.)
2) Після 1871 р. в Європі встановився збройний мир — держави почали
скорочувати кількість озброєнь (Починається гонка озброєнь)
3) До
Антанти входили Австро-Угорщина, Франція і Росія (До Антанти входили Франція,
Англія, Росія)
4) Франція у другій половині XIX ст. здійснювала політику
«блискучої ізоляції» (Політику «блискучої ізоляції» проводила Англія)
3) Відновіть хронологічну послідовність:
а) Створення Троїстого союзу;
б) японо-китайська війна;
в) франко-прусська війна;
г) марокканська криза;
д) створення «Союзу трьох
імператорів».
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Лекційний матеріал
Початок 70-х рр. ХІХ ст. був позначений великими змінами
в міжнародній обстановці. Головною причиною цього було посилення
нерівномірності розвитку окремих країн. Після 1871 р. в Європі запанував
«озброєний мир» – такий мир, під прикриття якого відбувалася підготовка до
нового переділу територій.
Поразка Росії в Кримській війні, об’єднання Німеччини та
Італії, поразка Франції у франко-пруській війні – все це змінило співвідношення
сил у Європі і загострило міжнародні відносини.Поява в центрі Європи могутньої,
мілітаризованої, агресивної Німецької імперії викликало занепокоєння сусідніх
держав. В цей період зовнішньополітичний курс Німеччини визначав Отто фон
Бісмарк, який намагався закріпити повне перевагу своєї країни в Європі.
Отже, в Європі відбулася нова
розстановка сил. Хоча Великобританія залишалася найбільшою колоніальною
імперією, за темпами економічного розвитку її потіснили на третє місце США і
Німеччина. Економічний розвиток Франції в результаті поразки помітно
загальмувався, і країна опинилася в ізоляцій на міжнароднійарені. В Європі
заговорили про відродження Священного союзу.
Отже, у 1873 р. склався «Союз трьох імператорів» — союз
Німеччини, Австро-Угорщини та Росії, який проіснував до 1887 р.
У 1882 р. почалося створення Троїстого союзу
8 квітня 1904 р. в Лондоні підписано англо-французьку таємну угоду.
Англія визнавала право Франції на Марокко, а Франція – право Англії на Єгипет.
Договір отримав назву Антанта. 31 серпня 1907 р. була укладена англо-російська
конвенція про розмежування сфер впливу в Ірані, Афганистані та Тибеті. Так було
завершено формування Антанти.
На початку ХХ ст. провідні держави витратили на воєнній
потреби більше 20 млрд. доларів і збільшили чисельність своїх військових сил
майже на 30%. Лідерство залишалося за Німеччиною. Спираючись на свій
економічний потенціал, Німеччина зуміла швидше за інші країни підготуватися до
війни.
Гонка озброєнь – якісне та кількісне
суперництво у військовій сфері між країнами чи блоками країн, які протистоять
один одному у прагненні до світового панування.
16. 04. 2021
Клас: 10-А, Б
Всесвітня історія
Розділ 5. Держави Азії та Латинської
Америки
Тема уроку: Латинська Америка в 1920-1930-х
рр.
Завдання:
1. Ознайомитися з матеріалом в
підручнику §23;
вивчити поняття та дати.
2. Переглянути відеоматеріал за цим
посиланням:
Комментариев нет:
Отправить комментарий