08. 04. 2021
Шановні
учні!
Щоб знайти матеріали уроку вашого класу, прокрутіть
сторінку блогу.
08. 04. 2021
Клас: 5 - Б
Тема уроку:
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт,
історична особа, історичне дослідження.
Мета: розширити і поглибити знання про
головні цілі вивчення історії; сформувати уявлення про фах історика; з’ясувати
зміст понять «історичний факт», «історична особа», «історичне дослідження».
Завдання:
1. Перегляньте відеоматеріал за цими
посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=En8oRly87k0
ЗАВДАННЯ З ВІДЕОУРОКУ НЕ ВИКОНУЄМО!
3. В зошитах письмово дати відповідь на питання:
Як ви думаєте:
чи одне й те саме означають ці словосполучення «цікавитися історією» та
«досліджувати історію». Що означає кожне з них?
4.Письмово в зошиті виконати хронологічні задачі.
Задачі:
1) М. Грушевський народився в 1866
р. Скільки років минуло від року його народження до сьогодення?
2) Нестор Літописець закінчив
написання літопису «Повісті минулих літ» у 1110 р. Писав він її 20 років. У
якому році Нестор почав писати свій літопис?
3) Володимир Великий почав правити
Руссю-Україною в 980 р., помер в 1015р. Скільки років він
князював?
1187 р.-
988 р.-
1596 р.-
1914 р.-
2000 р.-
2001 р.-
18 р. –
775 р.-
1657 р. –
1861 р. -
Виконані завдання
присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресуdenisenkooksana2017@gmail.com
08. 04. 2021
Клас: 6-А
Всесвітня
історія. Історія України (інтегрований курс)
Контрольна
робота з теми: «Стародавній Рим за царської та республіканської доби»
Мета: систематизувати, узагальнити та
закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань,
перевірити вміння систематизувати матеріал
Тести
1. Рим
заснували на річці:
А) По;
Б) Арно;
В) Тибр.
2. Дата заснування
Риму?
А)758 р. до н.е.;
Б) 755
р. до н.е;
В)753 р. до н.
е.
3. Як називали
в Римі корінних жителів, що походили від перших
поселенців —
засновників міста?
А)
плебеї
Б)
демос
В) аристократи
Г) патриції
4. Кому з римських полководців належить
вислів: «Прийшов,
побачив, переміг!»?
А) Гнею
Помпею
Б) Юлію
Цезарю
В) Октавіану
Августу
Г) Траяну
5.Якого принципу дотримувалися римляни в
управлінні
підкорених народів?
А) «Хліба і
видовищ!»
Б) «Поділяй і
володарюй!»
В) «Щодо ворога
все дозволено»
Г) «Прийшов,
побачив, переміг!»
6. У результаті громадянської війни 49—45 рр.
до н. е. у
Стародавньому Римі встановлено:
А) народний
трибунат Тиберія Ґракха
Б) довічну
диктатуру Юлія Цезаря
В) принципат
Октавіана Августа
Г) домінат
Аврелія Діоклетіана
7. Що означає вислів «перейти
Рубікон»?
А) зворотної
дороги немає
Б) вступити в
нерівний бій
В) визначити
долю переможеного
Г) здійснити
напад
8. Керівник повстання гладіаторів?
А) Цезар
Б)Леонід
В)
Спартак
Г) Александр
9. Союз трьох полководців?
А) Дуомвірат
Б)
Тріумвірат
В)
Октавіат
Г) Декавіат
10. Який символ міста Рим?
А) Собака
Б) Гуси
В) Вовчиця
Г) Лисиця
11. Архітектурна
споруда, призначена для проведення гладіаторських боїв, у Давньому Римі називалася:
А) Колізей
Б) акведук
В) Пантеон
Г) терми
12. Нептуном
давні римляни називали…?
А) Гефеста
Б) Зевса
В) Посейдона.
13. З яким містом Рим воював впродовж 264-146 рр. до н.е.?:
А) Тіром
Б) Карфагеном
В) Олександрією.
14. Ю. Цезар обіймав посаду:
А) царя;
Б) імператора
В) диктатора
15. Головна площа Риму називалася:
А) Терми
Б) Колізей
В)Форум
Г) Пантеон
16. Установіть
відповідність між поняттями та їхніми визначеннями:
1) Терор |
А) Необмежена влада
людини або групи людей |
2) Проскрипції |
Б) Масові позазаконні
вбивства |
3) Диктатура |
В) Списки людей,
оголошених поза законом |
17. Хто з
названих видатних римських полководців і політиків утворював Перший тріумвірат
(виберіть три правильні відповіді)?
А)Помпей
Б) Красс
В) Юлій Цезар
Г) Октавіан
Д) Лепід
Е) Цицерон
Є) Антоній
18. На якому півострові розташована Італія, що вона нам нагадує за формою?
Виконані
завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
08. 04. 2021
Класи: 8- Б
Історія України
Тема.
Узагальнення з теми: « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на
початку XVIII століть»
Мета: систематизувати,
узагальнити та закріпити знання з даної теми, визначити якість
засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати
розповідь, застосовувати набуті знання.
Доброго дня, шановні діти.
Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на початку XVIII століть»
Для успішног
написання контрольної роботи, пропоную вам скористатися аудио матеріалом та теоретичним матеріалом за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=tUttLbGJYaQ
http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/11/Konsul-tatsiya-9.pdf
«Козацька
Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ століть.»
І рівень (0,5 бала)
1. Які дві
держави підписали «Вічний мир»?
а) Україна та
Польща б)
Росія та Польща
в) Україна та Росія г)
Росія та Туреччина
2. В яких роках
відбувалась Північна війна?
а) 1667-1700
рр. б)
1700-1721 рр.
в) 1721-1722
рр. г) 1722-1756
рр.
3. В
якому році відбулась Полтавська битва?
а) 1701
році б)
1702 році
в) 1708
році г)
1709 році
4. Хто очолював
шведське військо під Полтавою?
а) Петро
І б)Карл
ХІІ
в) Іван
Мазепа г)
Іван Сірко
5. Кого обрали
наступним гетьманом після І.Мазепи?
а) Петра
Дорошенко б) Івана Брюховецького
в) Пилипа
Орлика г)
Павла Полуботка
6. Укажіть ім’я
першого гетьмана Правобережжя (1663-1665 рр.)
після поділу
України між Польщею та Московською державою.
а) П. Тетеря б) М.
Ханенко
в) П.
Дорошенко г) Я.
Сомко
7. В якому році
відбулась Конотопська битва?
а) 1652
році б) 1659 році
в) 1600
році г) 1601 році
8. Укажіть ім’я
гетьмана у вигнанні, автора Пактів та
конституцій прав
і вольностей Війська Запорозького?
а) П.
Орлик б) І. Самойлович
в) П. Дорошенко г) Я.
Сомко
ІІ рівень (1 бал)
9.Дайте
визначення поняття:
Слобожанщина —
це …
10. Про яку
історичну особу йдеться в описі?
«Його коштом
було збудовано новий мурований Богоявленський собор Братського монастиря,
величний Військово-Микільський собор з мурованою дзвіницею і трапезною палатою
в Пустинно-Микільському монастирі, церкву Всіх святих у Києво-Печерській лаврі.
Було відбудовано лаврські Успенський собор і Троїцьку надбрамну церкву;
Софійський та Михайлівський Золотоверхий собори з дзвіницями.»?
ІІІ рівень (1,5 бала)
11. Установіть
відповідність між іменами історичних діячів
і подіями, що з
ними пов’язані.
1) Петро І |
А) Прізвище
гетьмана, що посів цю посаду після переходу на бік шведського короля І.
Мазепи |
2) Карл ХІІ |
Б) Уклав «Пакт
й конституції законів і вольностей Війська Запорізького» |
3) Іван
Скоропадський |
В) У 1708 р.
розпочав похід 35-тисячної шведської армії на Росію |
4) Пилип Орлик |
Г) Правив у
Росії в 1689—1725 рр. |
1-
____ 2- ____ 3- ____ 4-
____
12.Установіть
хронологічну послідовність подій другої половини ХVІІ ст.
а)початок першого Чигиринського походу
б)обрання гетьманом І. Самойловича
в)укладення Бахчисарайського мирного договору
г)зречення П. Дорошенком гетьманської булави
1-___; 2-___;
3-___;4-___;
IVрівень (3
бали)
13. Якою
була політика царського уряду стосовно українців після Полтавської битви?
Виконані
завдання надсилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
08. 04. 2021
Клас: 9 -А, Б
Правознавство
Тема: Адміністративні правопорушення
Мета: ознайомитися з поняттям
адміністративного права, видами адміністративних правопорушень та стягненнями,
які застосовуються за їх скоєння.
Завдання:
1. Опрацювати
лекційний матеріал та матеріал підручника §22-23, п.1-3;
2. Переглянути
відео за цим посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=f0YC9z-DuCw
Виконані завдання
присилаємо мені на Вайбер (фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Лекційний
матеріал
Кожне правопорушення несе за собою юридичну віповідальність.
Адміністративне право – це система адміністративних правових
норм, що регулюють і охороняють особливе коло суспільних відносин у сфері
державного управління. За порушення саме цієї галузі права настає
адміністративна відповідальність.
Адміністративне правопорушення (проступок) – протиправна, винна (умисна або
необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок,
власність, права і свободи громадян, на встановлений
порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну
відповідальність. Основним правовим актом, яким установлено відповідальність за
адміністративні правопорушення, є Кодекс України про адміністративні
правопорушення.
Адміністративні правопорушення надзвичайно
різноманітні, вони можуть стосуватися будь-якої сфери людського життя. До
адміністративної відповідальності може бути притягнуто особу, яка досягла
віку 16 років. Не може бути притягнутою до адміністративної
відповідальності, особа, що внаслідок психічної хвороби, визнана недієздатною.
Якщо ж завдана шкода є набагато більшою й
суспільна небезпека набагато вища, то йтиметься про злочин. Про
злочин буде на наступному уроці.
ТЕСТИ
1. Що є підставою для
адміністративноївідповідальності?
А) Злочин
Б) Правопорушення
В) Поведінка, щовідхиляється
2. Адміністративнеправопорушення - поведінка, яка
набуваєдіїабо ... ...
А) Бездіяльність
Б) Діяння
В) Вина
3. Що відрізняє адміністративнеправопорушеннявідзлочину?
А) Ступіньзлочину
Б) Ступіньсуспільноїнебезпеки
В) Безлад
4. Чиє
ознакою адміністративного правопорушення нанесення
моральної шкоди
А) Так
Б) Ні
В) Частково
5. До
адміністративної відповідальності притягуються особи
А) з 16 років
Б) з 14 років
В) з 18 років
6.
Яке з перерахованих стягнень не належить до адміністративних стягнень?
а) Штраф;
б) оплатне вилучення;
в) взяття на поруки;
г) попередження;
д) позбавлення
спеціального права.
7.
До неповнолітніх віком від 16 до 18 років не застосовуються адміністративні
стягнення у вигляді:
а) попередження;
б) адміністративного
арешту;
в) позбавлення
спеціального права;
г) штрафу;
д) конфіскації.
8.
Серед запропонованих заходів визначте адміністративні стягнення, що
застосовуються до неповнолітніх:
а) висилання за межі
України;
б) штраф;
в) догана;
г) громадські роботи;
д) адміністративний
арешт.
9.
Яким є головне завдання адміністративного права?
а) Правове
регулювання шлюбних відносин у суспільстві;
б) правове
регулювання організаційних, управлінських відносин у
суспільстві;
в) правове
регулювання міжнародних відносин;
г) правове
регулювання майнових відносин;
д) правове
регулювання взаємин громадян.
10.Який
орган адміністративної юрисдикції має право призначати адміністративний арешт?
а) Адміністративні
комісії;
б) районні (міські)
суди;
в) органи внутрішніх
справ та районні (міські) суди;
г) прокурор району та
органи внутрішніх справ;
д) виконком сільської
або селищної ради.
11. Максимальний
строк, на який застосовуються виправні роботи, становить:
а) до двох місяців;
б) до 10 днів;
в) до 20 днів;
г) до одного місяця;
д) до трьох місяців.
12. . Що не є доказами у справі про адміністративне
правопорушення?
а) Протокол про адміністративне правопорушення;
б) акт перевірки об'єкта;
в) пояснення особи, яка притягається до адміністративної
відповідальності;
г) пояснення потерпілих, свідків;
д) висновок експерта.
08. 04. 2021
Клас: 9- Б
Історія України
Тема: Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій.
Мета: ознайомити із зародженням
радикального руху у Галичині; показати нові риси, що внесла в
суспільно-політичний рух діяльність І.Франка, М.Павлика, О.Терлецького;
охарактеризувати діяльність першої політичної партії в Україні (РУРП).
Завдання:
1. Переглянути відеоматеріали за цими
посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=GWsMIqHqyjk
2. Опрацювати
додатковий матеріал та матеріал підручника § 22
3.
Письмово:
1) Тести
1. Вкажіть
правильний варіант заповнення пропусків у тексті
У середині 70-х
рр. ХІХ ст в українському національно-визвольному русі з'являється ____ течія,
представники якої не погоджувалися з обмеженням діяльностіукраїнських патріотів
рамками ____ роботи, вони прагнули надати їй ____ характеру.
А) Радикальна,
мирної, збройного;
Б)
Консервативна, ідеологічно-просвітницького, політичного;
В) Радикальна,
культурно-освітньої, політичного;
Г)
Консервативна, культурно-освітньої, збройного.
2. Хто очолював радикальний (соціалістичний) рух в Галичині від 70-х рр.
ХІХ ст.
А) І. Франко,
М. Павлик;
Б) М.
Драноманов, М. Грушевський;
В) Ю.
Бачинський, В. Барвінський;
Г) Ю. Романчук,
К. Левицький;
3. У якому
регіоні України сформувались перші політичні партії.
А) Східна
Галичина;
Б)
Північна Буковина;
В)
Закарпаття;
Г)
Наддніпрянщина.
4. Що вплинуло на процес утворення політичних партій на Західній Україні
наприкінці ХІХ ст..
А) Політизація українського руху в Наддніпрянщині;
Б) Європейські політичні ідеї та доктрини;
В) Масова еміграція українців;
Г) Діяльність греко-католицької церкви.
5. Першою політичною партією в західноукраїнських землях (і всій Україні)
була
А) Українська
соціал-демократична партія;
Б) Українська
національно-демократична партія;
В)
Русько-українська радикальна партія;
Г)
Революційна українська партія.
6. В якому рядку вказано засновників та лідерів РУРП
А) М.
Грушевський, І. Франко, Ю. Романчук;
Б) І. Франко,
М. Павлик, С. Данилович;
В) М.
Ганкевич, С. Вітик, В. Охримович;
Г) Ю.
Романчук, О. Огоновський, В. Нагірний.
7. Вкажіть прізвище автора брошури "Україна irredenta", в якій
вперше проголошена ідея незалежності України
А) І. Франко;
Б) М.
Павлик;
В) Ю.
Бачинський;
Г) О.
Колесса.
8. Позначне партії, які утворились наприкінці ХІХ ст на західноукраїнських
землях (3 правильних відповіді)
А)
РУП;
Б)
УСДРП;
В)
РУРП;
Г)
УНДП;
Д)
УПСР;
Е)
УСДП.
9. Яка українська партія першою в своїй програмі визначила метою боротьби
незалежність України
А)
РУП;
Б)
УСДРП;
В)
РУРП;
Г)
УНДП;
Д)
УПСР;
Е)
УСДП.
10. Якого громадського діяча називали "Тарас Шевченко
західноукраїнських земель"?
А) І. Франко;
Б) В. Антонович;
В) Ю. Бачинський;
Г) А. Волошин
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Додатковий матеріал
1. Радикальний рух у Галичині.
Починаючи з 70-х років ХІХ століття у
визвольну боротьбу включилося нове покоління українських патріотів, яке
прагнуло надати цій боротьбі більш рішучого характеру.
Молода інтелігенція Галичини стала критично
оцінювати діяльність як москвофілів, так і народовців.
Таким чином, в українському русі виникає ще
одна, так звана радикальна
течія на чолі з Іваном
Франком, Михайлом Павликом, Остапом Терлецьким.
Радикали – прихильники рішучих методів у розв’язанні певних завдань, насамперед
політичних.
І.Франко з М.Павликом видав журнал
«Громадський друг», який через переслідування властей змінив назву на «Дзвін»,
а потім на «Молот». Вони стояли на теоретичних засадах соціалізму, виступаючи
на захист соціальних інтересів селян та національних інтересів українців
Галичини.
Соціалізм – вчення, в якому як ідеал висувається
здійснення принципів соціальної справедливості, свободи і рівності; суспільний
лад, що ці принципи втілює.
Молоді радикали:
*робили наголос насамперед на соціальних
проблемах, не відкидаючи національні інтереси українців;
* намагалися надати рухові модерного
європейського характеру;
* хотіли залучити до політичної діяльності
народні маси.
Методами діяльності радикалів були:
· видавнича діяльність (часописи «Громадський друг»,
«Дзвін», «Молот», «Світ»);
· пропагандистська робота серед робітників та селян,
наприклад, через перетворення багатьох читалень «Просвіт» на свої осередки.
У 1877-1878 рр. над українськими радикалами
відбувся судовий процес. Франка та його товаришів із редакції журналу «Друг»
заарештували за підозрою в організації таємного соціалістичного гуртка. Доказів
не знайшли, тому Іван Франко відбув незначний термін ув’язнення (112 днів
просидів він в казематі).
Наприкінці ХІХ століття завершується
оформлення радикалів у політичну партію. 4 жовтня 1890 року у Львові під впливом Михайла Драгоманова з ініціативи Івана Франка, Михайла
Павлика, навколо яких об’єдналася група студентської молоді, було
засновано першу політичну партію –
Русько-українську радикальну партію (РУРП).
Партія мала свою програму, в якій були
завдання мінімум і максимум.
У своїй діяльності РУРП прагнула поєднувати
відстоювання соціальних інтересів українських селян Галичини із захистом
національних прав українського народу.
Політична партія – (частина, група, відділ) –
добровільне об’єднання людей тієї чи іншої соціальної групи населення, яка
виражає і захищає її інтереси.
З програми
Русько-української радикальної партії.
«Ми,
русько-українські радикали, виступаємо отсе як нова партія під назвою
Русько-українська радикальна партія з ось якою програмою:
А.
Програма максимальна
1. У справах
суспільно-економічних змагаємо до переміни способу продукції згідно зі
здобутками наукового соціалізму, т. ч. хочемо колективного устрою праці і
колективної власності средств продукційних.
2. У справах
політичних хочемо повної волі особи, слова, сходин і товариств, печаті і
сумління, забезпечення кожній одиниці, без ріжниці пола, якнайповнішого впливу
на рішення всіх питань політичного життя; автономії громад, повітів, крайів, у
справах,котрі тілько йіх дотикають; уділення каждому народови можности як
найповнішого розвою культурного.
3. У справах
культурних стоїмо на грунті позитивної науки, за раціоналізмом в справах віри і
реалізмом в штуці, і домагаємося, щоби всі здобутки культури і науки сталися
власністю всего народа».
2. «Україна ірредента» Ю.Бачинського.
Питання автономії як програмної мети
Русько-української радикальної партії викликало у партії гостру дискусію. На
позиції незгоди з цим положенням були так звані «молодші» радикали Юліан
Бачинський, В’ячеслав Будзиновський, Олександр Коллеса… Кінцевою метою
політичної діяльності партії вони вважали державну самостійність
України, а автономію у складі перебудованої на
федеративних засадах Австро-Угорщини лише першим етапом на шляху до цієї мети.
У 1895 році було прийнято важливе доповнення
до програми партії:
«Здійснення соціалістичних ідеалів можливе
лише за повної політичної самостійності українського народу»
Самостійність – стратегічна мета партії. Через рік
Юліан Бачинський опублікував брошуру «Україна ірредента» («Україна уярмлена»), у якій доводив
історичну необхідність здобуття Україною повної політичної незалежності.
На підтримку
ідеї самостійності виступив Іван Франко – один з найвидатніших і
найавторитетніших громадсько-політичних діячів, загальновизнаний класик
української літератури.
Поступово ця ідея
стала пануючою ідеєю загальноукраїнського національно-визвольного руху.
3. Іван Франко, його роль у розвитку суспільно-політичної
думки.
Класик
української літератури, вчений, видавець, громадський та політичний діяч.
Вважав своїм ідеалом національну самостійність і в культурному, і в політичному
житті.
—Автор близько 4 тис. літературних,
публіцистичних та наукових творів.
—Був редактором і членом редакції численних
журналів і газет («Друг», «Правда», «Громадський голос», «Літературно-науковий
вісник»; «Діло», «Хлібороб та ін.»).
—Протягом 1878—1881 рр. входив до складу
редакції першої в Галичині соціалістичної газети «Ргаса» та організованого
навколо неї польсько-українсько-єврейського соціалістичного комітету.
Євген Маланюк
сказав: «Свідомо чи несвідомо, з власного пересвідчення чи ж чужого голосу, але
кожен, почувши ім'я Франка, здіймає шапку незалежно від свого місця народження.
Тут діє інстинкт величі».
Франка також
називають «Тарасом
Шевченком західноукраїнських земель».
4. Утворення УСДП та УНДП.
У1899 р. частина
радикально налаштованих членів РУРП вийшла з партії та створила окрему Українську соціал-демократичну партію. Того ж таки року було створено Українську національно-демократичну партію. Перша прагнула досягти соціалізму через реформи та
легальні парламентські методи боротьби. Друга відмовилася від соціалістичної
ідеології на користь національної ідеї.
Висновок
Радикальна течія в українському
національно-визвольному русі з'являється в 70-х рр. XIX ст. Радикали прагнули
надати українському рухові політичного характеру.
У 90-ті рр. XIX ст. національно-визвольний рух
у Галичині піднявся на якісно новий рівень. Прискорився процес формування
політичних партій. У 1890 р. була утворена Русько-українська радикальна партія
(РУРП).
Ю. Бачинський у своїй брошурі «Поневолена
Україна» першим серед громадських діячів висунув і обґрунтував ідею
здобуття Україною повної політичної незалежності.
Історик В. Сарбей зазначав: «На межі XIX—XX
ст. національний рух на всій території України виразно політизувався.
Керівництво почали брати на себе новоутворені політичні партії, програми яких
передбачали докорінні реформи або революційні перетворення
соціально-економічного і політичного ладу, повну ліквідацію національного
поневолення України чужоземними імперіями, запровадження цивілізованих основ
суспільно-політичного життя українського народу на демократичних засадах
автономії або федерації, конфедерації чи навіть повної державної
самостійності».
08. 04. 2021
Клас: 10 А
Всесвітня історія
Розділ 5.
Держави Азії та Латинської Америки
Тема уроку:
Китай. Індія.
Завдання:
1. Ознайомитися
з матеріалом в підручнику §20;
вивчити поняття
та дати.
2. Переглянути
матеріали за цими посиланнями:
1) Китай та
Індія в 30-х рр.. ХХ ст.
https://www.youtube.com/watch?v=BQfZDWoaehc
Комментариев нет:
Отправить комментарий