14. 04. 2021
Шановні
учні!
Щоб знайти матеріали уроку вашого класу, прокрутіть
сторінку блогу.
14. 04. 2021
Класи: 6 - Б
Всесвітня
історія. Історія України (інтегрований курс)
Тема: Кризові
явища в Римській імперії
Завдання:
1. Переглянути відео урок за цим посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=7YJVL01hMGk
14. 04. 2021
Класи: 8- А
Історія України
Тема.
Узагальнення з теми: « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на
початку XVIII століть»
Мета: систематизувати,
узагальнити та закріпити знання з даної теми, визначити якість
засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати
розповідь, застосовувати набуті знання.
Доброго дня, шановні діти.
Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми « Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII – на початку XVIII століть»
Для успішног
написання контрольної роботи, пропоную вам скористатися аудио матеріалом та теоретичним матеріалом за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=tUttLbGJYaQ
http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/11/Konsul-tatsiya-9.pdf
«Козацька
Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ століть.»
І рівень (0,5 бала)
1. Які дві
держави підписали «Вічний мир»?
а) Україна та Польща б)
Росія та Польща
в) Україна та
Росія г)
Росія та Туреччина
2. В яких роках
відбувалась Північна війна?
а) 1667-1700
рр. б)
1700-1721 рр.
в) 1721-1722
рр. г) 1722-1756
рр.
3. В
якому році відбулась Полтавська битва?
а) 1701
році б)
1702 році
в) 1708
році г)
1709 році
4. Хто очолював
шведське військо під Полтавою?
а) Петро
І б)Карл
ХІІ
в) Іван
Мазепа г)
Іван Сірко
5. Кого обрали
наступним гетьманом після І.Мазепи?
а) Петра
Дорошенко б) Івана Брюховецького
в) Пилипа
Орлика г)
Павла Полуботка
6. Укажіть ім’я
першого гетьмана Правобережжя (1663-1665 рр.)
після поділу
України між Польщею та Московською державою.
а) П.
Тетеря б) М.
Ханенко
в) П.
Дорошенко г) Я.
Сомко
7. В якому році
відбулась Конотопська битва?
а) 1652
році б) 1659 році
в) 1600
році г) 1601 році
8. Укажіть ім’я
гетьмана у вигнанні, автора Пактів та
конституцій
прав і вольностей Війська Запорозького?
а) П.
Орлик б) І. Самойлович
в) П. Дорошенко г) Я.
Сомко
ІІ рівень (1 бал)
9.Дайте
визначення поняття:
Слобожанщина —
це …
10. Про яку
історичну особу йдеться в описі?
«Його коштом
було збудовано новий мурований Богоявленський собор Братського монастиря,
величний Військово-Микільський собор з мурованою дзвіницею і трапезною палатою
в Пустинно-Микільському монастирі, церкву Всіх святих у Києво-Печерській лаврі.
Було відбудовано лаврські Успенський собор і Троїцьку надбрамну церкву;
Софійський та Михайлівський Золотоверхий собори з дзвіницями.»?
ІІІ рівень (1,5 бала)
11. Установіть
відповідність між іменами історичних діячів
і подіями, що з
ними пов’язані.
1) Петро І |
А) Прізвище
гетьмана, що посів цю посаду після переходу на бік шведського короля І.
Мазепи |
2) Карл ХІІ |
Б) Уклав «Пакт
й конституції законів і вольностей Війська Запорізького» |
3) Іван
Скоропадський |
В) У 1708 р. розпочав
похід 35-тисячної шведської армії на Росію |
4) Пилип Орлик |
Г) Правив у
Росії в 1689—1725 рр. |
1-
____ 2- ____ 3- ____ 4-
____
12.Установіть
хронологічну послідовність подій другої половини ХVІІ ст.
а)початок першого Чигиринського походу
б)обрання гетьманом І. Самойловича
в)укладення Бахчисарайського мирного договору
г)зречення П. Дорошенком гетьманської булави
1-___; 2-___;
3-___;4-___;
IVрівень (3
бали)
13. Якою
була політика царського уряду стосовно українців після Полтавської битви?
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
14. 04. 2021
Клас: 8 – Б
Всесвітня
історія
Розділ 5. Епоха Просвітництва
Тема уроку: Вплив промислової
революції на життя населення. Просвітництво.
Мета: сформувати уявлення
про добу Просвітництва та промисловий переворот; створити умови для розуміння
характерних рис Просвітництва та причин промислового перевороту; розглянути
вплив ідей Просвітництва на життя суспільства та початок промислової революції.
Завдання:
1. Ознайомтеся з відеоматеріалом з цими
посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=M2UGGO_jjfs
2.Опрацюйте лекційний матеріал та
матеріал підручника § 22;
3. Письмово:
1)
Дайте визначення поняттям: «індустріальна (промислова)
революція»,«Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».
2) Співвіднесіть імена історичних діячів з
фактами з їхніх біографії:
1) Джон Локк
2) Вольтер
3) Дені Дідро
4) Мольєр
А. Філософ,історик, письменник. Він критикував
церкву, проте вважав релігію необхідною для утримання народу в покорі.
Б.Виготовив механічну прядку «Дженні».
В.Французький письменник, драматург і актор. Автор твору «Міщанин-шляхтич».
Г.Філософ,один із авторів «Енциклопедії».
Д. Заклав основи англійського Просвітництва.
Особливу роль відводив дотриманню принципу законності.
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Лекційний
матеріал
Сьогодні на уроці ми дізнаємося що призвело до широкого
розповсюдження фабрик в Європі,як змінилося повсякденне життя європейців після
промислового переворот,які ідеї було закладено в основу Просвітництва.
Аграрний переворот в Англії підготував ґрунт для
промислового перевороту.
1. Промислова революція
Промисловий переворот-винайдення й широке впровадження у
виробництво машин, здатних замінити ручну працю.(Заміна ручної праці –
машинною).
Почався промисловий переворот у найстарішій галузі
англійської промисловості-текстильному виробництві. З ХVІІ
століття конкурентом англійських тканин стає дешевий індійський ситець. Для
того щоб витримати конкуренцію англійці винайшли рухливий човник. Він
приводився у рух пружиною, рухався удвічі швидше і дав змогу помітно прискорити
виробництво.
У 1765 р. тесляр і ткач Джеймс Харгвіс виготовив
прядку «Дженні»,за допомогою якої один робітник міг приводити в рух 18-20
веретен. Річард Акрайт привласнив чужий винахід – пристосував
до «Дженні» водяне колесо, а згодом у 1771 р. побудував першу в Англії фабрику.
Винаходи слідували один за одним і в інших галузях
промисловості. Джеймсом Ваттом було створено перший паровий
двигун.
2.
Просвітництво.
Просвітництво – широка
ідейна течія, яка відображала антифеодальні, анти абсолютистські настрої
освіченої частини населення у другій половині XVII — XVIII ст. Представники
цієї течії (учені, філософи, письменники) вважали метою суспільства людське щастя,
шлях до якого перебудова суспільства відповідно до розуму; були прихильниками
теорії природного права.
Найчисленніше
коло талановитих просвітителів склалося у Франції. Завдяки їм країна
перетворилася на центр європейського інтелектуального життя. Звідси дух
Просвітництва поширився по всій Європі.
Одним із засновників французького Просвітництва був Шарль
Монтеск’є,який розробив теорію поділу влади(законодавчу,виконавчу і
судову). Найпомітніша постать Французького Просвітництва-Марі Франсуа Аруе (Вольтер). Він
критикував церкву, проте вважав релігію необхідною для утримання народу в
покорі.
Новий етап у розвитку французького
Просвітництва пов'язаний з ім’ям Жака Руссо. Мислитель не визнавав
позитивних наслідків прогресу і закликав повернутися до життя на лоні
природи,стверджував,що розвиток науки і мистецтва псує суспільство.
Висновки
1.XVIII ст. називають
епохою Просвітництва.
2.Ідеї Просвітництва дали могутній поштовх
до розвитку науки.
3.Ідеї Просвітництва спричинили появу такого явища, як освічений
абсолютизм. Проте вони охопили лише незначну частину населення, переважно освіченого. Свідомість більшості населення
була середньовічною і не сприймала нових ідей.
4.Наприкінці XVIII
ст. в Англії розпочалася промислова революція; її передумовами були аграрна революція і технічні досягнення, найважливішим
із яких стала парова машина.
5.Промислова революція спричинила суттєві
соціальні зміни. Провідними верствами суспільства стали підприємці та
наймані робітники. 6.Бурхливий економічний розвиток Англії викликав
появу науки про економічний розвиток суспільства. Одним із її
засновників був А. Сміт.
14. 04. 2021
Клас: 9 - А
Істоія України
Тема. Урок узагальнення з
теми: «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст.»
Мета: систематизувати,
узагальнити та закріпити знання з даної теми, визначити якість
засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати
розповідь, застосовувати набуті знання.
Доброго дня, шановні діти.
Сьогодні ми з вами узагальнюємо набутті знання з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщинив
другій половині XIX ст.»
Завдання:
2.
Письмово виконуєте завдання.
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Узагальнення
з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»
1. «Українським П’ємонтом» називали
на початку ХХ ст.
А)Східну
Галичину; Б)Північну
Буковину; В)Лодомерію; Г)Закарпаття.
2.Укажіть назву об’єднань, які
створювались у західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. з
метою надання допомоги селянству.
А)громади; Б)земства; В)общини; Г)кооперативи.
3.Укажіть прізвище очільника Наукового
товариства ім. Т.Шевченка в 1897-1913 рр.
А)О.Кониський; Б)М.Шашкевич; В)В.
Федорович; Г)М.Грушевський.
4. Укажіть, як називалася перша українська
політична партія.
А)Головна
Руська Рада;
Б)Русько-Українська
радикальна партія;
В)Українська
національна демократична партія;
Г)Українська
соціал-демократична партія.
5.Укажіть, яка з названих галузей
промисловості найкраще розвивалася в західноукраїнських землях у другій
половині ХІХ ст.
А)цукрова; Б)текстильна; В)паперова; Г)нафтова.
6.Коли було засноване товариство «Просвіта» у
Львові:
А)1865
р.; Б)1866 р.; В)1867
р.; Г)1868 р.
7.Дайте
визначення поняттю.
Народовці
– це…
Москвофіли
– це…
8.Розшифруйте
абревіатуру.
РУРП –
УНДП –
9.Складіть
коротку зв’язну розповідь про товариство ім. Т.Шевченка,
користуючись поданим планом.
· В якому регіоні України діяло?
· Коли створене?
· Яка течія суспільно-політичного
руху його створила?
· Мета діяльності.
10.Упізнайте особу за описом.
Видатний
український письменник, громадський і політичний діяч, один із засновників
РУРП, автор творів «Борислав сміється», «Захар Беркут».
14. 04. 2021
Клас: 9
Б
Всесвітня
історія.
Розділ
4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ- початок ХХ ст.)
Тема
уроку: Міжнародні відносини наприкінці ХІХ століття.
Україна
в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької іиперії на зламі
ХІХ0ХХ століть.
Завдання:
1.
Переглянути відеоматеріали за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=1OOQ5MHyvgw&t=496s
https://www.youtube.com/watch?v=47taaDk9KjI
2. Ознайомитися з лекційним матеріалом та
матеріалом підручника
§ 26 .
3. Писмово:
1) Виправте
помилкові твердження.
1) «Союз трьох імператорів» був створений завдяки ініціативі німецького канцлера фон Бюлова.
2) Після 1871 р. в Європі встановився збройний мир — держави почали
скорочувати кількість озброєнь.
3) До
Антанти входили Австро-Угорщина, Франція і Росія.
4) Франція у другій половині XIX ст. здійснювала політику «блискучої ізоляції».
3) Відновіть хронологічну послідовність:
а) Створення Троїстого союзу;
б) японо-китайська війна;
в) франко-прусська війна;
г) марокканська криза;
д) створення «Союзу трьох імператорів».
Виконані завдання надсилаємо мені на Вайбер
(фото) або на електронну адресу denisenkooksana2017@gmail.com
Лекційний матеріал
Початок 70-х рр. ХІХ ст. був позначений великими змінами
в міжнародній обстановці. Головною причиною цього було посилення
нерівномірності розвитку окремих країн. Після 1871 р. в Європі запанував
«озброєний мир» – такий мир, під прикриття якого відбувалася підготовка до
нового переділу територій.
Поразка Росії в Кримській війні, об’єднання Німеччини та
Італії, поразка Франції у франко-пруській війні – все це змінило співвідношення
сил у Європі і загострило міжнародні відносини.Поява в центрі Європи могутньої,
мілітаризованої, агресивної Німецької імперії викликало занепокоєння сусідніх
держав. В цей період зовнішньополітичний курс Німеччини визначав Отто фон
Бісмарк, який намагався закріпити повне перевагу своєї країни в Європі.
Отже, в Європі відбулася нова
розстановка сил. Хоча Великобританія залишалася найбільшою колоніальною
імперією, за темпами економічного розвитку її потіснили на третє місце США і
Німеччина. Економічний розвиток Франції в результаті поразки помітно
загальмувався, і країна опинилася в ізоляцій на міжнароднійарені. В Європі
заговорили про відродження Священного союзу.
Отже, у 1873 р. склався «Союз трьох імператорів» — союз
Німеччини, Австро-Угорщини та Росії, який проіснував до 1887 р.
У 1882 р. почалося створення Троїстого союзу
8 квітня 1904 р. в Лондоні підписано англо-французьку таємну угоду.
Англія визнавала право Франції на Марокко, а Франція – право Англії на Єгипет.
Договір отримав назву Антанта. 31 серпня 1907 р. була укладена англо-російська
конвенція про розмежування сфер впливу в Ірані, Афганистані та Тибеті. Так було
завершено формування Антанти.
На початку ХХ ст. провідні держави витратили на воєнній
потреби більше 20 млрд. доларів і збільшили чисельність своїх військових сил
майже на 30%. Лідерство залишалося за Німеччиною. Спираючись на свій
економічний потенціал, Німеччина зуміла швидше за інші країни підготуватися до
війни.
Гонка озброєнь – якісне та кількісне
суперництво у військовій сфері між країнами чи блоками країн, які протистоять
один одному у прагненні до світового панування.
14. 04. 2021
Клас: 10- А, Б
Громадянська освіта
Тема
уроків: Як медіа провакують конфлікти.
Завдання:
1. . Переглянути відеоматеріал за цими посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=-UGIVKhybzw
2. Ознайомитися з теоретичним матеріаом в
підручнику: Т.5.7, вивчити
поняття.
Комментариев нет:
Отправить комментарий